Zaczyna się nowy rok. Jest to dobry moment aby poszukać nowych klientów. W dzisiejszym wpisie opiszę kilka podstawowych i bardzo skutecznych sposobów. Oczywiście jest bardzo dużo innych metod, ale według mnie są to bardzo proste działania – które możemy wykonać sami bez potrzeby angażowania osób trzecich czy wyspecjalizowanych firm.

Reklama

Na sam początek omówimy chyba najbardziej znany sposób pozyskania klienta – czyli reklama. Jednak wykupywanie miejsc banerowych czy spotów reklamowych jest bardzo drogie i  często nie trafiamy do odpowiedniej grupy odbiorczej. Można to porównać do strzelania z broni śrutowej do mrówki. O wiele lepiej skupić się na dobrze dobranej grupie odbiorczej naszego produktu lub usługi. Najlepszym rozwiązaniem jest reklama w Google lub Facebooku. Dzięki narzędziom dostępnym na tych platformach precyzyjnie określamy osoby do których chcemy dotrzeć oraz obszar geograficzny. Jeżeli jesteś malarzem, interesują Cię klienci z Twojej okolicy, niekoniecznie z drugiej strony Polski.

E-mailing

Kolejną niedocenianą metodą jest e-mailing. Najbardziej skuteczny jest w momencie kiedy szukamy innych firm do współpracy. Nie ma łatwiejszego sposobu jak włączyć wyszukiwarkę internetową i poszukać kooperantów, przygotować spersonalizowaną wiadomość i dać się poznać. Nie macie się czego obawiać, a do zyskania jest bardzo dużo.

Oczywiście jeżeli szukacie tak zwanego przeciętnego kowalskiego i chcecie zaproponować im swoje usługi czy produkty nic nie stoi na przeszkodzie. Jednak aby wiadomości te miały szansę zakończyć się sprzedażą należy poświęcić bardzo dużo czasu i energii. Ja osobiście proponuję na swojej stronie założyć bloga i pisać o wykonanych pracach oraz dzielić się darmowo wiedzą. Poprosić o pozostawienie swojego maila i od czasu do czasu przypomnieć o swoim produkcie, a ponadto informować o wartościowych wpisach na swoim blogu. 

Targi

Wielu osobom wydaje się, że targi przechodzą do lamusa. Jednak do dnia dzisiejszego się odbywają i są tłumnie odwiedzane. Ludzie lubię zobaczyć na żywo produkty i posłuchać co mają do powiedzenia ich twórcy. Nie ma lepszego sposobu od spotkania się z potencjalnym klientem twarzą w twarz i pokazania mu się od jak najlepszej strony. Targi mają jednak dość duży mankament – są drogie. Jednak jeżeli Cię stać na wystawnie się tematycznej imprezie polecam.

Poczta pantoflowa

Ostatnim omawianym sposobem jest poczta pantoflowa, którą bardzo często lekceważymy. Poczta pantoflowa jest najtańszym i najprostszym sposobem pozyskania nowego klienta. W momencie kiedy wykonasz dobrze swoją usługę lub posiadacie zadowolonego użytkownika ze swojego produktu poproś go o polecenie swoim znajomym oraz o opinię w internecie. Im więcej ich zbierzecie, tym lepszą opinię będziesz miał i kolejni klienci będą trafiali do Was organicznie. Oczywiście kij ma dwa końce, jeżeli nawalisz możesz się spodziewać negatywnej opinii. Dlatego staraj się zawsze wykonywać swoje zadanie jak najlepiej. Szkoda abyś pocztą pantoflową tracił klientów zamiast ich pozyskiwać!

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *