9 września we Wrocławskim Centrum Kongresowym odbyła się konferencja E-wolucja – Sprzedaż za Granicę. Tematyka jaka była poruszana podczas wydarzenia, była związana głównie ze sprzedażą towarów poza granice naszego kraju. Wśród prelegentów znaleźli się eksperci z zakresu handlu, logistyki, marketplace-ów, biznesu, motywacji oraz narzędzi wspierających marketing i sprzedaż. Agenda eventu została skrupulatnie zaplanowana i wypełniona po brzegi wartościowymi i przydatnymi zagadnieniami przez organizatorów – firmę Global24.

Dawka inspiracji i motywacji

Jako pierwszy swoją prelekcję na scenie zaprezentował Paweł “NAVAL” Mateńczuk – były żołnierz Jednostki Wojskowej GROM. W swoim wystąpieniu omówił zagadnienia, które łączą biznes i wojsko. Przedstawił swój punkt widzenia na temat pozyskiwania i szkolenia ludzi, realizacji wykonywanych zadań czy też skuteczności. Przedstawił kilka nietypowych sposobów widzenia na biznes z punktu widzenia żołnierza sił specjalnych – które można przełożyć na działalność biznesową oraz sferę prywatną. Omówił także zmianę mentalną jaka zachodzi w procesie szkolenia żołnierzy i że może to doprowadzić do lepszej skuteczności. I jak zwrócił uwagę, nic się w życiu nie udaje, tylko jest efektem starannych przygotowań i wyszkolenia. Z usta Navala padły bardzo ważne i motywujące słowa, które długo pozostaną w pamięci i które warto wykorzystać w codziennych działaniach.

Wielki potencjał i wizja

Bardzo interesująca okazała się także prelekcja jaką przedstawił Wojciech Radziwon z firmy R-GOL. Mimo iż sam wcześniej jej nie znałem, to zasługuje na spory podziw. Ponieważ odnosi wielkie sukcesy w swojej branży na arenie międzynarodowej. Przedstawione zagadnienia były bardzo ciekawie opisane i dowodzą, że można w naszym kraju stworzyć dobrze funkcjonujący rodzinny biznes oraz  działający na szeroką skalę. Interesujący jest fakt na jakie rynki wchodzi ta firma, ponieważ nie wydają się aż tak oczywistymi kierunkami działania rodzimego przedsiębiorstwa. 

Logistyka i zagadnienia prawne

Dla osób zajmujących się sprzedażą za granicę, na pewno ogromnym wyzwaniem jest logistyka i zagadnienia prawne jakie się z tym wiążą. Dlatego z pewnością wielu pomogła prezentacja przedstawicieli firmy Global24. Wojciech Bijan wyjaśnił w jaki sposób odnaleźć się w handlu do Wielkiej Brytanii po Brexicie. Omówił jakie czekają na nas podatki, cła i jak skutecznie dostarczać przesyłki do klientów – tak aby zapewnić im satysfakcjonujący proces zakupowy. Sądzę, że wiele nurtujących kwestii związanych ze sprzedażą do UK zostało wyjaśnionych i pozyskana wiedza pomoże w codziennym handlu z krajami na wyspach. 

Marketplace jako wielka szansa

Wielu osobom otworzyły się szerzej oczy po uświadomieniu sobie na konferencji, jak wiele istnieje marketplace-ów i w jaki sposób można zwiększyć swoją sprzedaż za ich pomocą. Krzysztof Semp z agencji marketplace Profitcrew w wyczerpujący i klarowny sposób wyjaśnił funkcjonowanie tych platform sprzedażowych i jak można z nich korzystać. Omówił także na czym polega strategia mutli/omnichannelowa dla firm sprzedających swoje towary na rynku międzynarodowym. Dodatkowo wyjaśnił wiele wątpliwości jakie wiążą się z zakładaniem kont np. na Kaufland.de. Podobnie uczynił także Patryk Radomski, który wytłumaczył działanie Amazon.it. Była to bardzo praktyczna i fachowo przedstawiona wiedza. Choć na pierwszy rzut oka zakładanie i prowadzenie kont na zagranicznych platformach może spędzać sen z powiek. 

Wsparcie firm

Dla uczestników konferencji bardzo ważna była z pewnością prelekcja jaką zaprezentowała Agnieszka Kapusta z projektu Firmy Jutra, które realizuje firma Google. Przedstawiła narzędzia do wyszukiwania fraz i działania z nimi na różnych rynkach w wielu językach. Zachęciła także do udziału w projekcie, który niebawem będzie rozszerzony o segment konkretnie skierowany do e-commerce.

Historia sukcesu

Na mnie osobiście wielkie wrażenie zrobiło wystąpienia Łukasza Krupy z firmy Nowy Styl. Wyniki i realizacje firmy robią niesamowite wrażenie. W trakcie 30 lat działalności dokonali niebywałych osiągnięć i w swojej dziedzinie są bezkonkurencyjni w naszym kraju, a nawet w Europie. Warto zapoznać się z historią tego przedsiębiorstwa i tego czym się zajmują. 

Podsumowanie

Dla osób zajmujących się e-commerce i sprzedażą swoich produktów za granicę, konferencja E-wolucja jest obowiązkowym punktem na mapie konferencji. Ogromnym plusem jest świetna atmosfera, międzynarodowe środowisko, możliwość nawiązania nowych kontaktów oraz miejsce jakim jest organizowana, czyli we Wrocławskim Centrum Kongresowym przy Hali Stulecia. Wyczekujcie kolejnej edycji i dokonajcie zgłoszenia – będziecie w pełni zadowoleni z udziału w tym wydarzeniu. 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.