Wiele osób uważa, że najważniejszym aspektem prowadzenia biznesu jest pozyskanie klienta. Jest to nieprawda!!! Jaki  sens ma wydanie pieniędzy i czasu na ściągnięcie nowego partnera jeżeli nasza obsługa kuleje? Bardzo szybko stracimy nie tylko tego klienta ale również zostanie nam przypięta łatka słabej firmy!!!

Obsługa

Każdy z Was niech się zastanowi – czy aby na pewno nie cenicie sobie obsługi?? Zauważ, że jak wychodzisz ze sklepu i jesteś usatysfakcjonowany z pomocy sprzedawcy – jesteś zadowolony z tej sieci sprzedaży. Również podczas reklamacji produktu jesteście szybko i rzeczowo obsłużeni, wtedy też nie macie pretensji do producenta. Myślicie sobie – trudno popsuło się, ale szybko i bezproblemowo naprawili. Nasze myślenie wygląda również w ten sposób, jeżeli naprawa się przedłuża ale jesteście na każdym etapie informowani o tym. Lepiej wiedzieć że w moim telefonie będzie wymieniona płyta główna za 10 dni i faktycznie tak się stanie, niż nie odbieranie telefonu i nie informowanie klienta.  

Klienci wracają 

Jeżeli obsługa w waszej firmie jest na bardzo wysokim poziomie – Wasi klienci będą zadowoleni. A jak dobrze wiemy zadowolony klient wraca i przyprowadza znajomych. Bardzo często wystarczy poprosić o pozytywną opinię, którą otrzymamy. W praktyce możesz śmiało założyć, że pozyskanie jednego klienta przy wspaniałej obsłudze kosztuje dużo mniej, ponieważ opinia która wypracujesz, spowoduje napływ nowych zleceń. Jeżeli obsługa będzie bardzo słaba poza wydanymi pieniędzmi, zyskasz jeszcze negatywną opinię oraz brak nowych zamawiających.

Ocena w Google

Żyjemy w świecie internetu. W każdej chwili mogę sprawdzić czy inne osoby są zadowolone z stolarza u którego zamierzam zakupić meble. Jeżeli są negatywne, jest niemal 100% pewności, że zamówisz je u kogoś innego. Każdy z Nas weryfikuję gdzie wydaje pieniądze co jest naturalne. Dlatego należy zadbać nie tylko o wysoką jakość oferowanych produktów/usług ale również obsługę i komunikację z klientem. Oczywiście nie należy próbować zadowolić wszystkich. Musisz wiedzieć kiedy klient jest tak zwaną marudą i co byś nie zrobił, to i tak uzna Cię za partacza. Jedna negatywna opinia o niczym nie świadczy – pod warunkiem że na nią przypada dwadzieścia pozytywnych, nie na odwrót.

Kanały

Oczywiście nie tylko liczy się bezpośredni kontakt, ale również mailing, infolinia czy strona internetowa. Wszystkie te aspekty muszą być tak zaprojektowane, aby klient mógł w łatwy sposób znaleźć kontakt do wybranego działu czy jasną instrukcję reklamacji produktu. Musicie wszystkie procesy ułatwić i komunikować je w odpowiedni sposób. Wysłanie komuś 10 e-maili w ciągu doby raczej odstraszy kupującego niż zachęci. Nie informując o opóźnieniach również narazisz się na gniew klienta itd. Pamiętaj im więcej powiesz potencjalnemu kupującemu, tym lepszą będziesz miał opinię i więcej pieniędzy. 

Daj znać jaka przykra sytuacja spotkała Cię ze strony sprzedawcy.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *