Na co dzień używamy bardzo dużo środków masowego przekazu. Pozwalają nam na to przede wszystkich social media oraz inne usługi internetowe. Jednak mało kto wykorzystuje te narzędzia do masowego przekazu własnej marki osobistej. Warto zadbać w nich o dobry wizerunek, który pomoże nam zdobyć kontakty, przyjaciół oraz klientów. Czas to zmienić!

Największe plusy masowego przekazu

Największymi plusami środków masowego przekazu są nieograniczone zasięgi. Prowadząc rzetelny profil, trafisz do setek, bądź nawet milionów odbiorców Twojej osoby, marki czy produktu. Ponadto otrzymujesz narzędzia, którym precyzyjne trafiasz do grona odbiorców, którzy są zainteresowani tematyką przez Ciebie prezentowaną.

Kolejnym plusem jest bezpośrednia komunikacja z setkami osób. Pod każdym postem przewijają się komentarze oraz wartościowe informacje, z których wytrawny analityk wyciągnie masę wniosków. Krótko mówiąc od razu wiesz czy robisz coś dobrze czy też nie.

I ostatnim ważnym aspektem jest informacja zwrotna, czy twój produkt spełnia pokładane w nim nadzieje, czy Twoje rady pomagają ludziom itd. Możesz śledzić co się o Tobie czy Twojej marce mówi w sieci. Dzięki temu możesz prawie natychmiastowo reagować na wszystkie problemy i popełnione błędy.

Minusy Social mediów

Największym minusem środków masowego przekazu jest napotkanie osób, które za wszelką cenę będą chciały zniszczyć Twoją markę osobistą bądź firmową. I tak naprawdę nie masz nad tym żadnej kontroli. Musisz być gotowy na nieprzychylne komentarze, wywołane czystą niechęcią – bez najmniejszego merytorycznego powodu.

Kolejnym minusem są różnego rodzaju błędy komunikacyjne i merytoryczne. Wbrew powszechnej opinii, raz umieszczona rzecz w internecie zostaje tam na zawsze. Prawdą jest, że możemy szybko zareagować i usunąć niechciany wpis, jednak w odmętach internetu wytrawny poszukiwacz na pewno ją odnajdzie. Wystarczy jedno udostępnienie i już nie masz żadnej kontroli.

I ostatnim minusem jest czas jaki należy poświęcić prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych. Pisanie tekstów, robienie zdjęć i wideo jest czasochłonne. W końcu nasza popularność musi być czymś podparta. A dodatkowo dochodzi komunikacja z czytelnikiem i moderowanie komentarzy, nikt nie chce aby pod jego tekstami znajdował się spam, bądź wypowiedzi obrażające innych czytelników oraz Nas samych.

A teraz czas przedstawić kilka najpopularniejszych środków masowej komunikacji.

Facebook, Twitter, Instagram

Media społecznościowe są idealnym narzędziem aby dzielić się swoim życiem z rodziną, przyjaciółmi oraz znajomymi. Dzięki nim możemy rozwijać swoje pasje oraz zainteresowania w grupach, bądź śledzić ciekawe fanpage. Jednak social media mają o wiele większą siłę. Zmień ich możliwości na swoją korzyść. Zacznij docierać do potencjalnych osób, dla których masz przekaz. Nie ma znaczenia czy chcesz budować swoją markę osobistą jako specjalista w danej dziedzinie, czy zaczniesz dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami. Dzięki dostępnym narzędziom będziesz mógł bardzo szybko trafiać do nowych odbiorców. Po ciężkiej pracy staniesz się rozpoznawalny, co przełoży się na Twoje sukcesy. W dzisiejszym świecie szukamy informacji o potencjalnych partnerach czy współpracownikach.

LinkedIn, GoldenLine

Kolejną grupą mediów społecznościowych, są te wyspecjalizowane w kontaktach zawodowo-biznesowych. Pomagają budować sieć kontaktów między ludźmi i firmami. Jest to nieocenione narzędzie do szukania wartościowych ludzi, kontaktów biznesowych oraz wyśmienitym rozwiązaniem do sprzedania siebie jako idealnego pracownika oraz specjalisty. Media te pozwalają nam na pisanie branżowych artykułów i ich udostępnianie zainteresowanym partnerom. Zbudujesz w ten sposób mocną markę specjalisty, dzięki czemu pozyskasz zlecenia, bądź zdobędziesz wymarzoną pracę.

Blogi

Bardzo popularne narzędzie dla osób, które mają coś do przekazania światu i nie chcą się ograniczać wyłącznie do social mediów. Masz pełną autonomię, gdzie może tworzyć treści na każdy temat i w sposób jaki Ty chcesz. Nie ograniczają Cię regulaminy oraz ustawienia danej platformy. Wbrew ogólnej świadomości prowadzenie bloga pod względem technicznym jest bardzo proste. Można wykorzystać gotowe platformy jak Blogger.com czy Tumblr.com. Możesz użyć przyjaznych i łatwych do personalizowania WordPress czy Joomla. Ogromne sukcesy w blogosferze odnieśli Michał Szafrański, Paweł Cymcyk czy Ola Budzyńska.

Youtube, Vimeo

Wideo – medium najłatwiejsze w konsumpcji przez odbiorcę, lecz najbardziej wymagające dla twórcy. Pozwala dzielić się pasjami, zainteresowaniami oraz budować własną markę osobistą. Bardzo ciekawa forma bez ograniczeń. Możemy pokazać wszystko i opowiedzieć ciekawą historię. Znanymi vlogerami są Krzysztof Gonciarz, Tomasz Kopyra, Tomasz Miler czy Kuba Klawiter. Bardzo dobry kanał do promocji osoby i firmy.

Możliwości zarobkowe

Wszystkie te media dają możliwość zarobków poprzez współpracę, sprzedaż własnych produktów czy reklamy. Wszystko zależy od Ciebie. Masz pełną dowolność do sposobów monetyzacji. Jednak musisz pamiętać, że bez danej wartości czytelnikowi nie będzie profitów. Jeżeli ktoś liczy na szybki zarobek, to będzie to bardzo trudne. Pierwsze pieniądze z działalności w internecie mogą pojawić się nawet po kilku latach bądź wcale. Im więcej dasz od siebie, tym grono Twoich odbiorców będzie skłonne skorzystać z Twoich produktów czy usług.

Inne możliwości

Oczywiście istnieje wiele więcej środków masowego przekazu. Powyżej opisałem najbardziej popularne, które dają sporo możliwości. Które jest najlepsze dla Ciebie sam musisz zdecydować. Jak widzisz masz pełną dowolność od tekstu przez zdjęcia po wideo. Wybierz co najbardziej pasuje do Ciebie i zacznij komunikować się tysiącami, setkami bądź nawet milionami swoich odbiorców.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *