Masz pomysł na biznes?? Bardzo dobrze – ale to dopiero początek drogi. Przed Tobą dużo pracy aby go zweryfikować i się przygotować do ruszenia z nim. Nie popełniaj podstawowych błędów wielu osób, które nakręcone jak szczerbaty na suchary wychodzą z urzędu z nadanym NIP’em i nie wiedzą co dalej.

Brak wiedzy o podatkach 

Pierwszym podstawowym błędem wszystkich młodych przedsiębiorców, jest brak wiedzy na temat podatków. Większość udaje się ze sprawą do biur rachunkowych. Jednak musisz pamiętać, te usługi kosztują. Dlatego pamiętaj, że jeżeli nie masz jeszcze klientów to Cię na nie nie stać!!!

Ponadto pamiętaj, że księgowa jest od tego, abyś miał porządek w dokumentach i wszystko dobrze rozliczone ale to Ty musisz wiedzieć, kiedy możesz sobie policzyć coś jako koszt uzyskania dochodu, czy kiedy możesz odliczyć podatek VAT. Oczywiście jak weźmiesz wszystkie FV do księgowej, to Ci w tym pomoże, ale jeżeli nie będziesz miał wiedzy, to pewna część kosztów nie zostanie rozliczona, ponieważ nikt nie będzie sobie robił dodatkowej pracy, chyba że masz pełną świadomość i zażądasz pewnych  odliczeń.

Więcej sprzętu niż talentu

Kolejnym grzechem jest brak zastanowienia się nad niezbędnymi zakupami.Wielu początkujących przedsiębiorców kupuje masę sprzętu, bez którego mogą się obyć i wykonywać swoje usługi poprawnie. Pomyśl co tak naprawdę potrzebujesz. Musisz mieć w głowie, że możesz zakończyć działalność gospodarczą i zostaniesz z masą drogiego sprzętu, za który już nigdy nie odzyskasz pieniędzy. W początkowej fazie zaopatrz się tylko w niezbędne urządzenia i nic ponad to!!!

Promocja?

Masz już firmę, ale nikt o tym nie wiem. Musisz trafić do klienta. Strona internetowa i kilka ogłoszeń mogą nie wystarczyć. Po pierwsze, stronę trzeba wy pozycjonować aby była łatwa w odszukaniu przez wyszukiwarkę oraz mieć pomysł na ogłoszenia. Musisz się jakoś pokazać ludziom, ale wielu nie ma pojęcia jak do tego podejść. Oczywiście możesz znowu komuś zapłacić za te usług ale czy Cię na to stać??

Konkurencja

Nie zapomnij sprawdzić konkurencji na rynku. Jeżeli chcesz otworzyć drukarnię, obdzwoń okoliczne zakłady i dopytaj na kiedy mogą wykonać dla Ciebie pewne usługi i czy mają je w ofercie. Jeżeli brakuje np. wielkoformatowych wydruków, jest duża szansa że Twoja firma może przyjąć się na rynku. Jednak ważny jest też czas realizacji zlecenia. Dzwoniąc do konkurencji, jeśli usłyszysz że zrobią Ci coś na jutro czy do końca tygodnia, oznacza to że zleceń jest mało. Co innego jak czas oczekiwania to kilka tygodni. Wtedy masz pewność, że rynek jeszcze nie jest nasycony daną usługą.

Ceny

Nie zapomnij również zapytać o ceny. Wielu nowych przedsiębiorców zawyża ceny i jest zdecydowanie za droga i klient wybierze tańszą konkurencję. W tym aspekcie są bardzo ważne wydatki, które poczynił na zakup sprzętu. Jak musisz płacić niebotyczną kwotę raty czy leasingu – to Twoje koszty są bardzo duże. Nie dobrze jest również zażądać za mało. Niższe ceny na początku mogą przyciągnąć klientów – ale musisz pamiętać aby z czasem je odpowiednio podnieść. Musisz zbalansować cenę do ilości pracy.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *