Wiele firm – także tych wiodących – przekonało się, że poleganie wyłącznie na intuicji i decyzji szefostwa lub kierownictwa, można doprowadzić własne przedsiębiorstwo do upadku. Tak było m.in. w przypadku firm Kodak czy Nokia. Zamykając się na opinie i sugestie z zewnątrz oraz nie biorąc pod uwagę głosów z różnych działów firmy, można podejmować kroki, które ostatecznie doprowadzą do błędnych założeń i wprowadzą firmę na manowce. Aby uświadomić pracownikom, menedżerom i prezesom, jak ważna jest otwartość w podejmowaniu decyzji, powstała książka  “Otwarta strategia. Jak włączenie większej liczby osób w proces tworzenia strategii buduje przewagę na zmiennych i niepewnych rynkach”. W tej publikacji, autorzy opisują podejście zaangażowania dużej grupy osób wewnątrz firmy, w proces tworzenia pomysłów i strategii rozwoju oraz sugerowania się opiniami zewnętrznych ekspertów. Zachęcam więc do przeczytania recenzji książki wydanej przez ICAN Institute.

Różnorodność opinii i myślenia

Nie ma jednego gotowego i sprawdzonego sposobu na generowanie skutecznych pomysłów. Jak dowodzą autorzy książki, w proces kreowania nowych koncepcji warto zaangażować więcej osób i czerpać garściami z ich kreatywności i wiedzy. Tworząc przyjazne środowisko pracy i platformę aktywnej wymiany wiedzy, możemy wyzwolić w ludziach niezwykłe pokłady kreatywnego myślenia. Do tego, ludzie bardziej angażują się w proces tworzenia i samej pracy na rzecz firmy. Otwarta strategia jest zachętą do wytężonej pracy i brania odpowiedzialności za swoje działania. Tworząc koncepcje, które będą realizowane, pracownicy bardziej identyfikują się ze swoim miejscem pracy i działają na wyższych obrotach. Warto zatem dbać o strategię otwartości w firmie i zachęcać ludzi do aktywnego wygłaszania swoich opinii oraz zgłaszania nowych pomysłów, jakie można wykorzystać w codziennej pracy. W książce opisano wiele elementów, jakie pozwolą skutecznie wdrożyć “otwartą strategię” i wykorzystać w pełni potencjał wszystkich osób w przedsiębiorstwie. 

Korzyści i zagrożenia

Jak zawsze, wraz z nowym sposobem działania, pojawiają się obawy. Dlatego również  ten aspekt został opisany w książce. Praktycznie na każdą wątpliwość, autorzy udzielili wyczerpujących odpowiedzi i pomimo tych wątpliwości, zachęcają do wdrożenia strategii otwartości.  W swojej obszernej publikacji, opisują szereg kluczowych kroków, jakie należy podjąć w celu zaangażowania dużego grona osób w nowe podejście do pracy. Pokazują, co może wydarzyć się, gdy zaangażujemy więcej ludzi do aktywnego wygłaszania swoich poglądów na temat funkcjonowania firmy i usprawniania swojej pracy na różnych szczeblach w przedsiębiorstwie. Ta strategia może skutkować większą ilością cennych pomysłów, które przełożą się nie tylko na aspekty finansowe firmy, ale i na komfort pracy zatrudnionych ludzi. Bardzo ważne jest również to, że dzięki otwartej strategii, można wygenerować przełomowe pomysły i stworzyć przełomowe produkty i usługi. Burze mózgów wewnątrz firmy, połączone z zewnętrznymi konsultantami, mogą przyczynić się do rewolucyjnych pomysłów, jakie mogą pozytywnie wpłynąć na całą firmę. Warto o tym pamiętać i otwierać się na nowe i niekonwencjonalne pomysły z różnych źródeł. 

Podsumowanie

“Otwarta strategia” to publikacja zawierająca różnorodne pomysły na wdrożenie większej ilości pomysłów w firmie. Zawarta w niej wiedza, jest  w stanie wywołać pozytywne reakcje pracowników i wykreować innowacje, o których istnieniu wcześniej nikt nawet nie myślał. Firmy otwarte na różne opinie, porady i pomysły posiadają przewagę na tymi, które są zamknięte w swojej bańce i wyłącznie określona liczba osób ma prawo do zgłaszania nowych koncepcji. Nowoczesne i konkurencyjne firmy tworzą giełdy pomysłów i angażują całą zatrudnioną załogę, tak aby jak najlepiej sobie radzić na rynku i zdeklasować konkurencję. Autorzy przestawiają zestawy narzędzi do natychmiastowego zastosowania i pomagają zaszczepić nowe podejście do pracy w przedsiębiorstwie. Jeśli szefowie firm otworzą się na nowe strategie, z pewnością na tym zyskają i będą w stanie rozwijać swoje organizacje. Z pewnością pomocna będzie przeanalizowana w książce “otwarta strategia”, która pomoże eksplorować niespotykane dotąd obszary i dokonać przełomowych odkryć w środowisku biznesowym. Publikacja jest praktycznym studiów wielu przypadków i śmiało można wykorzystywać opisane techniki i narzędzia natychmiast w codziennej pracy. 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *