Budowanie firmy opartej na własnej marce osobistej staje się coraz bardziej popularne. Widzimy to również na polskim rynku. Możemy przytoczyć tu chociażby sukcesy Michała Szafrańskiego czy Marcina Iwucia. Jak to zrobić? Właśnie na to pytanie odpowiada książka Chrisa DuckeraYoupreneur” – otrzymujemy poradnik jak krok po kroku dojść tam gdzie są już inni.

Świat się zmienia

Internet zmienił nasz świat oraz sprzedaż. Dzisiaj wszyscy sprzedają różne rzeczy za najniższą możliwą cenę w sieci. Jeżeli chcemy zarabiać więcej, za nasze produkty musimy zachęcić kupujących. Możemy to zrobić poprzez budowanie autorytetu oraz nawiązywaniu osobistej więzi z klientami. By to zrobić, musimy najpierw zbudować markę osobistą. Nie jest to prosty sposób, ani nie ma jednej drogi przez którą należy przejść. Najważniejsze aby być sobą i nie udawać innych osób, ponieważ szybko zniechęcimy do siebie naszych klientów, i właśnie o tym – co i jak należy zrobić – przeczytamy w “Youpreneur”. 

Treść

Książka Chrisa Duckera jest podzielona na trzy główne działy. Pierwszy z nich, to Budowanie. Uczy nas jak należy stworzyć własny biznes oparty na marce osobistej. Autor porusza w nim takie zagadnienia, jak zdefiniowanie  siebie – kim jesteśmy, w czym jesteśmy ekspertami i co chcemy zaproponować naszemu klientowi. Uczy jak znaleźć idealnego odbiorcę i jednocześnie klienta. Przybliża nam wiedzę, gdzie należy budować swój dom w Internecie i dlaczego Facebook nie jest do tego dobrym miejscem. Jednak podpowiada, jak social media mogą nam pomóc – pomóc a nie być jedynym źródłem.

Drugi rozdział, zatytułowany Sprzedawanie, uczy jak sprzedawać. Chris skupia się w nim na takich zagadnieniach, jak rozpowszechnić nasz przekaz do zainteresowanych osób. W końcu musimy umieć targetować nasze produkty – sprzedając książki o technikach łowienia ryb, nie chcemy trafić na osobę zupełnie nie zainteresowaną. Ponadto uczy jak pozycjonować naszą osobę jako eksperta, który posłuży do rozwijania kręgu naszego przedsięwzięcia. Ostatecznie, wszystkie te informacje pozwolą nam, na zbudowanie obszernej listy mailingowej zawierającej potencjalnych klientów.

Ostatni trzeci rozdział Zarabianie zabiera nas do najbardziej pożądanej części, czyli pieniędzy. W powyższych rozdziałach nauczyliśmy się, jak zbudować autorytet i zdobyć klientów, teraz musimy nasze starania przekuć w żywą gotówkę. Nauczymy się, co sprzedawać. Dowiemy się, jak rozwijać nasz biznes oraz strategię cenową produktów. Również  ważną informacją będzie dla nas, jak wejść na rynek z pierwszym i kolejnym produktem. Oczywiście autor nie zapomniał o kwestiach marketingowych oraz zwiększaniu dochodu dzięki zadowolonym klientom. 

Studium przypadku

Studium przypadku według mnie to fenomenalna część książki. Autor przytacza w niej z imienia i nazwiska osoby, które oparły swoje biznesy na marce osobistej. Z kontekstu dowiadujemy się, kim jest dana osoba i jaką firmę prowadzi i jak przebiegał proces zdobywania pozycji autorytetu. Goście opowiadają jak rozwijać biznes i co u nich odniosło największy sukces oraz co uznają za najbardziej wartościowe w byciu Youpreneurem. Uczciwie trzeba przyznać, że są to ludzie z różnych światów biznesu i każdy miał inne cele oraz odmienną drogę do zostania ekspertem, który magnetyzuje swoją wiedzą i umiejętnościami.

Dla kogo jest Youpreneur?

Dziełem Chrisa Duckera powinien zainteresować się każdy przedsiębiorca, chcący rozwijać własny biznes w oparciu o swoją osobę. Dowie się z niej bardzo ważnych i cennych rzeczy oraz pomoże mu w uniknięciu wielu błędów. Trzeba przyznać, że pozycja jest kompleksowa i rozbudowana. Nie ma w niej pustych sloganów i obietnic szybkiego sukcesu. Musisz być pracowity i cierpliwy, jak widać, nie tylko my na silanauki.pl promujemy ciężką pracę.

Youpreneur możemy polecić z czystym sumieniem. Nie jest to kolejna książka obiecująca sukces w miesiąc, tylko rzetelny poradnik jak osiągnąć sukces krok po kroku. Życzę miłej lektury i wytrwałości w dążeniu do sukcesu. 

Książka dostępna na stronie:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *