Klient jest naszym najważniejszym ogniwem. Prowadząc działalność musisz do Niego trafić, sprzedać swoją usługę czy produkt i sprawić aby był dopieszczony pod każdym względem. Nie bez powodu bardzo często mówi się, że klient Nasz PAN!!! Ale czy na pewno powinno tak być??

Klient nasz PAN

Niejednemu wydaje się, że jak postanowił zakupić nasz produkt – powinien czuć się jak król świata. W końcu wydał własne pieniądze i Nam zapłacił. Nie ważne że produkt kosztuje 2 zł i jest przewidziany na jedno użycie. Oczekuje najwyższej jakości oraz wielokrotnego zastosowania – chociaż na opakowaniu wyraźnie jest napisane -że tak nie jest. To wszystko jest nieważne, jeśli ośmielisz się powiedzieć, że jest inaczej – zostaniecie zlinczowani na Facebooku, Googlu, sklepie Opineo i wszędzie gdzie tylko uda się zamieścić negatywną opinię. Jednak Ty nie przejmuj się takim Panem świata, to nie jest odbiorca Twojego produktu. 

Szanuj Klienta jak siebie samego

Jednak to nie oznacza, że masz nie dbać o swoich klientów. Pamiętaj jednak o tym – szanuj Klientów jak siebie samego. To nie oznacza nic innego jak szacunek i zdrowy rozsądek. Jeżeli zgłasza się do Ciebie klient, którego produkt jest uszkodzony, przed negatywną odpowiedzią zastanów się – jak Ty chciałbyś zostać potraktowany. Jeżeli masz chodź odrobinę wątpliwości zaakceptuj jego skargę. Jednak jeżeli uznasz, że sam byś takiej reklamacji nie złożył,masz pewne prawo do Jej odrzucenia.

Każdemu nie dogodzisz

Oczywiście idąc tą drogą narazisz się niejednemu Królowi zakupów, jednak zastanów się czy to nie będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem. Mając świadomość jakości własnego produktu i wielu pozytywnych opinii na jego temat, nie musisz spełniać zachcianek roszczących bezpodstawnych roszczeń. Jednak aby móc tak postępować musisz mieć poszanowanie rozsądnych klientów.

Prośby o opinie  

Właśnie dlatego tak ważne jest aby prosić klientów o opinię na temat własnych produktów i usług. Posiadając dużą rzeszę zadowolonych klientów, bez chociażby jednej pozytywnej opinii możesz mieć nie lada problem z “Januszem” zakupów. Jednak gdy zadbasz o pozytywne głosy w sieci – kilka negatywnych nie będzie w stanie wzbudzić niechęci do Ciebie wśród potencjalnych klientów. Nikt z rozsądnych ludzi nie zastanawia się nad jakością jeżeli widzi 200 pozytywnych opinii oraz 5 negatywnych. Są tacy, którym nigdy nie dogodzisz.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *