W dniach 7-8 września 2021 w Poznaniu odbyła się dziewiąta edycja konferencji Golden Marketing Conference. Pomimo obostrzeń związanych z pandemią, wydarzenie odbyło się przy udziale publiczności oraz formie online. Była to kameralne, lecz niezwykle wartościowe i udane spotkanie osób zainteresowanych marketingiem z prelegentami z najwyższej ligi.

Wśród zaproszonych osób, które podzieliły się swoją wiedzą ze sceny, byli przedstawiciele m.in. takich firm  jak: Żabka, TikTok, Kubota, Whites, Ringier Axel Springer Polska, Bilot, Grupa MTP, Verseo, Macopedia, Core Law, Socjomania, Midea, AdRebellion, Mobee Dick oraz Grupa iCEA.

W tej relacji pragnę podzielić się z Wami odczuciami z najlepszych według mnie prelekcji. Mimo iż należy oddać hołd każdemu z prelegentów, trudno opisać wszystko co działo się podczas tego eventu – dlatego warto osobiście uczestniczyć w tej fascynującej konferencji.

Już teraz organizator Grupa MTP na wiosnę zapowiada jubileuszową 10. edycję Golden Marketing Conference – do udziału w której gorąco zachęcam.

Zdjęcie pochodzi od firmy Fotobueno studio – Monika Pasieczna i Piotr Pasieczny.

Jak pierwszy na scenie pojawił się Paweł Grabowski z firmy Żabka. Podczas swojego wystąpienia opowiedział o koncepcji powstawania sklepów autonomicznych, które uruchamia właśnie sieć Żabka. Pierwszy sklep tego typu powstał w Poznaniu na terenie MTP, do którego każdy może wejść, jeśli posiada dedykowaną aplikację. Co najistotniejsze, prelegent oznajmił, że firma planuje stać się największym udziałowcem rynku sklepów bez kasowych na świecie. Firma pochodząca z Poznania zamierza rozwijać ten koncept na szeroką skalę, zaczynając od pierwszego sklepu w swoim mieście. Cennym doświadczeniem było posłuchać o przyszłości zakupów, i o planach jakie ma rodzimy koncept sklepów.

Kolejnym prelegentem był Aleksander Poniewierski, który opowiadał o cyfryzacji, nowoczesnych technologiach i wykorzystaniu ich potencjału w biznesie. W praktyczny sposób przedstawił możliwości związane z wykorzystaniem danych i ich monetyzacją. W bardzo przejrzysty i praktyczny sposób przestawił skomplikowane zagadnienia oraz opowiedział jak zastosować tę cenną wiedzę w praktyce. Na przykładach wyjaśnił funkcjonowanie modeli biznesowych oraz kto i w jaki sposób sprawuje kontrolę nad informacjami jaki otrzymujemy – a także co najważniejsze – ich wiarygodność. 

Wystąpienie które śledziłem z ogromnym zaciekawieniem, było związane z influencer marketingiem. Magdalena Sprawka i Sonia Oczadły z agencji marketingowej Whites, na bazie kampani dla WSB, opowiedziały o kulisach współpracy z influencerami, którzy zostali zaproszeni do promocji kursów językowych. Prelegentki zaprezentowały szczegóły tego projektu i w jaki sposób udało stworzyć się interesującą i angażującą klientów kampanię poprzez mikro influencer marketing. Ten przykład pokazuje, jak można promować swoje produkty i usługi nie wydając ogromny kwot na kampanię z topowymi celebrytami i youtuberami. Kluczowym atrybutem i zaletą tego przykładu, jest spójność i wiarygodność przeprowadzonej promocji usługi. Wystąpienie było treściwe i bogate w cenne wskazówki dla marketerów i influencerów. 

Jedną z najbarwniejszych prezentacji podczas pierwszego dnia, była ta przedstawiona przez Janinę Bąk – autorką bloga Janina Daily. W swoim wystąpieniu skupiła się na roli wykorzystywania danych w marketingu i biznesie. Nie obyło się bez świetnych przykładów na bazie popularnych marek, które z pewnością na długo zapadną uczestnikom. 

Po zakończeniu oficjalnej części pierwszego dnia konferencji przyszedł czas na afterparty w Restauracji Oregano&Wine na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Organizatorzy pozytywnie zaskoczyli uczestników, zapraszając wspaniałych gości, czyli Jacka Kotarbińskiego oraz Karola Modzelewskiego. Był to świetnie spędzony czas z wartościową wiedzą i humorem. Pomysł i realizacja afterparty były wisienką na torcie, po całym dniu zdobywania fachowej wiedzy z marketingu.

Zdjęcie pochodzi od firmy Fotobueno studio – Monika Pasieczna i Piotr Pasieczny.

W drugim dniu konferencji mieliśmy okazję posłuchać o odnowieniu marki Kubota – o której opowiedziała Joanna Kwiatkowska. Mieliśmy okazję poznać szczegółową historię legendarnych klapek i w jaki sposób powróciły na nasz rynek. Dowiedzieliśmy także, w jaki sposób promować produkty i budować komunikację z klientami w mediach społecznościowych w skuteczny sposób. Interesujące były także przykłady wykorzystania real time marketingu, który przyniósł marce rozgłos. 

Maciej Szamowski (TikTok) opowiedział o zmieniających się trendach na rynku mediowym, i roli jaką spełnia aktualnie jedno z najpopularniejszych narzędzi do promocji i rozrywki, czyli TikTok. Wskazał na rolę, jaką aktualnie sprawują media społecznościowe na tle historii reklamy i informacji jakie ludzie zdobywali przez lata. W swojej prezentacji opowiadał w jaki sposób komunikować się obecnie z potencjalnymi klientami i jak komunikować wartości. Skupił się także na tym, czego oczekują użytkownicy social mediów i konsumenci jednocześnie. W kontekście marketingu, wskazał zależności jakie powstają pomiędzy firmą a odbiorcą produktu i komunikatu jaki ona wysyła. 

Wielu uczestników z pewnością czekało na wystąpienia Pawła Tkaczyka. Podczas godzinnej prelekcji mieliśmy okazję posłuchać o  strategiach komunikacji marketingowej. Nawiązywał do zmian jakie zachodziły w różnych branżach i jaką transformację przechodziły na przestrzeni lat. Prezentował przykłady rewolucyjnych i nagłych zmian np. na rynku transportu (Uber) i zakwaterowania (Airbnb). Mówił również o tym, jak komunikować się z klientami, jak wyznaczać cele i jakie stosować treści w swoich kanałach social media.

Warte uwagi było z pewnością wystąpienie wspomnianego już Karola Modzelewskiego na scenie GMC 2021. Opowiadał o tym w jaki sposób przygotować i stworzyć kampanię dla produktu, który nie jest sexy. Zaprezentowana przez niego reklama produktów firmy Waryński to prawdziwy majstersztyk. W specyficzny i zabawny dla siebie sposób zaprezentował patenty na skuteczną i angażującą odbiorców reklamę. Wskazał także, jak zbudować strukturę scenariusza w kampanii reklamowe i jakich słowa należy używać aby spełniał swoje zdanie. 

Golden Marketing Conference to wydarzenie zorganizowane na najwyższym poziomie. Skupione jest na dostarczeniu uczestnikowi wiedzy najwyższej jakości, od czołowych prelegentów z dziedziny marketingu i nie tylko. Uczestnicząc w tym wydarzeniu czujemy się komfortowo, co zapewnili organizatorzy – Pani Aleksandra Skibińska, Pan Piotr Drozdowski, Pan Leszek Lewandowicz oraz cały zespół Grupy MTP. Warto podkreślić oprawę wydarzenia – od zaplecza gastronomicznego, komfortu sali i przygotowania multimedialnego. 

Zachęcamy do udziału w kolejnej edycji GMC w przyszłym roku, na którą czekamy z niecierpliwością. 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.