Prowadzenie bloga jest czasochłonne i nie zawsze owocne. My również borykam się z trudnościami. Ponad 110 wpisów i 10 miesięcy blogowania a Nam nadal nie udało się osiągnąć wiele celów. Są one bardzo ważne z punktu widzenia ambicji autorów oraz docierania do nowych odbiorców. Czas się podzielić co poszło nie tak i jakie cele czekają nadal na osiągnięcie.

Brak komentarzy

Największą naszą porażką są sporadyczne komentarze na blogu. Cały czas nie udało nam się osiągnąć zaufania czytelników oraz nie angażują się w treści na blogu. Pojawiają się pojedyncze komentarze pod bardzo niewielką ilością artykułów. Poza brakiem zaangażowania przekłada się to również na zasięg bloga. Google lubi jak czytelnicy nie pozostają obojętni. Treści, które są chętnie komentowane są częściej wyświetlane poszukującym treści w wyszukiwarce.

Newsletter

Kolejną tym razem moją osobistą porażką jest bardzo mała ilość subskrybentów newslettera. Bardzo nikła ilość czytelników postanowiła zapisać się na nasz mailing. Ponadto rzadko również są czytane wiadomości oraz wykonywane z tym jakiekolwiek akcje. Na zaufanie musimy sobie zasłużyć i to jest oczywiste. Jednak o wiele łatwiej się zaangażować jak jest dla kogo. Newsletter wysyłany jest dość regularnie raz w niedzielę. Musimy jeszcze popracować nad jego budową aby był bardziej ciekawy dla czytelnika.

Mało polubień fanpage

Niestety nasz fanpage również nie cieszy się zbyt dużą popularnością. Zamieszczamy na nim wiele inspirujących wpisów oraz bardzo chętnie dzielimy się wartościowymi treściami znalezionymi w internecie. Mimo to, nie przynosi to odpowiednich rezultatów. Jeżeli macie jakiś pomysł aby uległo to zmianie, zapraszam do podzielenia się w komentarzu co robimy źle i jak to poprawić.

Mała klikalność na stronie

Bardzo wielu z Was trafiając na nasz blog czyta wyłącznie stronę na którą trafiliście. Sporadyczne osoby zaglądają co jeszcze można u Nas przeczytać. Pod każdym wpisem widnieje lista ostatnich publikacji. Mimo to brakuje czytelników angażujących się i przeglądających kolejne artykuły. Ze statystyk wynika iż jedynie 10% z Was ma ochotę zostać u Nas dłużej i przejrzeć pozostałe wpisy na blogu.

Mała ilość wejść z wyszukiwarki

Jeżeli weźmiemy teraz wszystkie powyższe problemy widać przełożenie na wejścia z wyszukiwarki. Mamy ich niewiele ponieważ mamy problemy z powyższymi elementami. Aby nasz blog stał się wartościowy również dla wyszukiwarek musimy popracować jak widać nad sporą gamą trudności.

Według mojej analizy brakuje nam zaufania czytelników i ich zaangażowania. Dlatego pojawiają się powyższe problemy. Mam świadomość, że aby na nią zapracować musimy ciężko pracować przez długi okres. Dziesięć miesięcy to bardzo mało. Jeszcze przed nami sporo pracy. Jeżeli chcesz się podzielić z nami swoimi przemyśleniami i pomóc nam w rozwiązaniu problemów – napisz komentarz.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *