Sprzedaż to umiejętność której można się nauczyć. Nie jest prawdą, że trzeba się urodzić rasowym sprzedawcą i ma się to wyłącznie w genach. Istnieje wiele technik i sposobów aby zostać skutecznym handlowcem. Po prostu trzeba nabyć odpowiedniej i skutecznej w działaniu wiedzy. Jedna osoba będzie lepszym handlowcem a inna gorszym, wszystko zależy od arsenału umiejętności jakie ktoś posiada. W książce “Mistrzowie sprzedaży – jak oni to robią” zostały pokazane czynniki jakie wpływają na klienta w procesie zakupowym i techniki jakie stosują handlowcy w celu zwiększenia sprzedaży.

O czym jest książka?

W tej książce znajdziecie wiedzę, którą wykorzystują najlepsi na świecie sprzedawcy w różnego rodzaju branżach. Dowiecie się jaką rolę podczas zakupów odgrywają opowieści i jak potrafią wpłynąć na decyzję klienta. Zwykłe zachwalanie produktu niewiele zdziała jeśli nie potrafimy zbudować dobrego opowiadania oraz wzbudzić emocji u potencjalnego klienta. Ludzie rzadko podejmują logiczne decyzje jeśli chodzi o robienie zakupów. Przeważnie kierują się emocjami i tłem które stanowi otoczka zbudowana z właściwie dobranych słów. Autorzy pokazują z jakich elementów składa się dobrze przedstawione opowiadanie i jak może wpłynąć na potencjalnego nabywcę. Obecnie storytelling jest niezwykłym narzędziem które wykorzystują firmy w celu zmiękczenia obrotów. Dzięki temu klienci identyfikują się marką, produktem i wartościami jakie przedstawia konkretne przedsiębiorstwo. Firmy starają się budować więzi i zaufanie wśród odbiorców swoich towarów i treści. Pokazują korzyści jakie płyną z zakupu ich produktów. Liczy się cała otoczka, produkt sam w sobie jest dodatkiem który otrzymuje klient.

Dla kogo jest ta publikacja?

Każdy kto zajmuje się szeroko rozumianą sprzedażą powinien zapoznać się z tą książką. Jeżeli ktoś pragnie zwiększyć swoją skuteczność handlową to znajdzie w niej mnóstwo cennych porad i sprawdzonych strategii jak działać efektywniej. W dobie walki o klienta najcenniejsze są informacje jak to robić. Nie wystarczy wystawić na sprzedaż swojego produktu z opisem jego działania. Trzeba zbudować otoczkę i korzyści płynące z jego działania. Opowieść jest tutaj kluczowa. Handlowiec powinien budować więzi i relacje z klientami, dzięki temu jest w stanie odnieść sukces. Stając się zaufaną osobą będzie mógł często dokonywać transakcji.

Czy warto przeczytać?

Sprzedaż to jedna z najważniejszych umiejętności życiowych. Do sprzedaży dochodzi na każdym kroku. Gdy idziemy na randkę lub rozmowę o pracę – sprzedajemy swoją osobę. Na spotkaniu dotyczącym projektu w firmie – przekonujemy innych do swojego pomysłu. Jeżeli będziemy potrafili sprzedawać nie będziemy musieli martwić się o pieniądze. Większość ludzi boi się sprzedaży ponieważ nie znają technik lub nigdy tego nie robili. Na początku być może nie będzie to zbyt komfortowe, jednak jak każdej umiejętności – można się tego nauczyć i być niezwykle biegłym sprzedawcą. Elementy z jakich składa się sprzedaż i jak ją zwiększać są doskonale pokazane w tej książce na bazie realnych sytuacji. Pokazane zostały błędy jakie popełniono i jak zmiana kilku elementów została przekuta w sukces. Testowanie pomysłów w praktyce pokazało co jest skuteczne i jak należy prowadzić dialog sprzedażowy.

Jest to bardzo wartościowa książka dla osób działających w handlu. Pokazuje inne oblicze sprzedaży, i to jak można skutecznie budować opowieści, więzi i zaufanie z klientem.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *