Znajdujemy się na początku najgorszego okresu dla naszego organizmu, co bezpośrednio przekłada się na nasze samopoczucie. Nie wiem ja Wy, ale ja zawsze mam problem, aby rano wstać zimą i czuję się wcześniej zmęczony. Jak sami wiecie, na naszym blogu dzieje się coraz więcej i kosztuje to nas coraz więcej energii. Postanowiłem zasięgnąć porad od specjalisty i sprawdzić, co na mnie działa aby nie odczuwać spadków wydajności w okresie jesienno – zimowym. Oto pięć z nich.

Ruch

Niejednokrotnie na łamach bloga pisaliśmy o zdrowym ruchu. I tym razem jestem zmuszony powtórzyć tą kwestię. Wiem, że na zewnątrz jest zimno i nieprzyjemnie, ale musimy pamiętać o odpowiedniej ilości ruchu. Nie musisz uprawiać “zawodowo” sportu, wystarczy długi spacer w dość szybkim tempem. Spowoduje to rozgrzanie organizmu oraz pobudza on lepsze samopoczucie. Pamiętaj, że spacer to tylko jedna z opcji, jeżeli wolisz, możesz pójść na basen popływać czy na siłownię poćwiczyć. Wszystko zależy od Twoich upodobań oraz pogody czy ochoty na daną aktywność.

Dieta

Zima nie sprzyja super diecie. Spożywamy mniej zdrowych produktów, dlatego warto zacząć zwracać uwagę na to co jemy. Kupujcie więcej owoców oraz warzyw. Próbujcie gotować lekkie posiłki, aby dodatkowo nie obciążać organizmu ciężkimi potrawami. Starajcie się również zjeść ostatni posiłek około trzy godziny przed snem. Wiem, że zimą odczuwamy większą pokusę na wypicie wina czy mocnego alkoholu aby się rozgrzać, jednak to nie jest najlepszy pomysł. Oczywiście, jak co kilk dni skusimy się na małego drinka, to nic się nie stanie, ale picie codziennie nawet małych ilości alkoholu będzie powodowało poczucie zmęczenia.

Długość snu

Oczywiście jeżeli nie poświęcisz odpowiednio dużo czasu na sen, nic nie spowoduje, że będziesz czuł się lepiej fizycznie i psychicznie. Pamiętaj aby przespać minimum siedem godzin. Staraj się położyć kiedy poczujesz wieczorem taką potrzebę, nie przeciągając tego czasu. Źle to wpłynie na sam sen i poczucie wypoczęcia nad ranem. Nie oszukujcie własnego organizmu.

Suplementy diety

Zimą dni są bardzo krótkie z małą ilością światła słonecznego. Nasze organizmy zaczynają odczuwać brak witam z tym związanych, dlatego warto czasami sięgnąć po suplementy diety. Jednak ja zachęcam aby skonsultować takie rozwiązania z lekarzem. Być może mamy jakiś problem ze zdrowiem, a suplementy wyłącznie to maskują. Skonsultujcie się z odpowiednią osobą jakie suplementy zażywać i w jakich ilościach.

Infekcje

Oczywiście zimą jesteśmy narażeni na infekcje różnego typu. Nie lekceważmy lekkich przeziębień, reagujemy na nie najszybciej jak to możliwe. Dodatkowo zaopatrzyć się w witaminy. Starajmy się nie obciążać Waszych organizmów przez nieodpowiedni ubiór oraz przemarznięcia. To wszystko uchroni Was przed niepotrzebnymi chorobami oraz powikłaniami.

Życzę Wam zdrowia. Podzielcie się w komentarzach jak sobie radzicie z zimową chandrą.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.