Wiele osób wpada na genialny pomysł nowego produktu na rynku. Jesteśmy nim zafascynowani i zaczynamy się zastanawiać – jak go stworzyć i zacząć sprzedawać w setkach tysięcy. Pozostaje tylko jedno pytanie, czy aby na pewno mam rację. Czy mój produkt ktoś będzie chciał kupić? Dlatego w dzisiejszym artykule znajdziecie pięć najważniejszych, aczkolwiek nie jedynych cech dobrego produktu. Przedstawię takie, które produkt musi spełniać aby zacząć zastanawiać się czy mamy szansę na sukces.

Rozwiązuje konkretny problem

Najważniejszą i konieczną cechą stojącą za produktem musi być problem który rozwiązuje. Jeżeli twoje rozwiązanie będzie zabezpieczało lakier auta przed zniszczeniem – znajdziesz miliony klientów na całym świecie. Jednak jeżeli problem jest błahy i praktycznie nikt go nie zauważa, jak leżąca łyżka do butów – to szansa że ktoś to kupi jest drastycznie mała. Więc zapamiętaj – TWÓJ PRODUKT MUSI ROZWIĄZYWAĆ PROBLEM – POWAŻNY PROBLEM WIELU LUDZI! A co jeśli ma służyć

Rozrywka

Jeśli chcesz dać ludziom chwilę oderwania od rzeczywistości, to również jesteś na dobrej drodze. Każdy człowiek odczuwa potrzebę rozerwania się, dlatego tak ogromnymi branżami jest kino, muzyka lub gry. Jeśli jesteś w stanie zaproponować nową formę ekscytującej rozrywki, to również masz szansę znaleźć miliony odbiorców.

Cena do jakości

Kolejnym ważnym aspektem jest cena i jakość którą proponujesz. Pamiętaj że jesteś nowy na rynku i o ile nie zaskoczysz rynku – to przy wygórowanej cenie zawodnego rozwiązania, ciężko będzie Ci przekonać odbiorcę do zakupu. Dlatego jeżeli jest to tylko możliwe, tak wyceń swoje rozwiązanie aby było je stać na nie większość społeczeństwa oraz zadbaj o niezawodność. Jeżeli cena będzie bardzo wysoka, wtedy krąg zainteresowanych znacząco zmaleje.

Dostępność

Zastanów się czy będziesz w stanie zapewnić odpowiednią dostępność. W dzisiejszym świecie możesz prowadzić sprzedaż wyłącznie w internecie, ale są takie produkty, które lepiej sprzedawać w tradycyjnej sieci sklepów. Musisz się dobrze zastanowić, którą drogą powinieneś podążać. Jeżeli uznasz że jednak tradycyjna sprzedaż – udaj się z prototypem do kilku sieci sprzedaży i sprawdź czy będą zainteresowani sprzedażą Twojego rozwiązania i na jakich warunkach.

Zgodność z prawem

Warto również mieć w tyle głowy, że nie wszystko można sprzedawać na całym świecie z powodu przepisów obowiązujących w danym kraju. Dlatego musisz się dokładnie dowiedzieć czy Twój produkt nie łamie obowiązujących przepisów. Jeżeli się okaże, że na Twoim docelowym rynku jest to nielegalne, od razu zrezygnuj z tego pomysłu albo znajdź rynki gdzie będziesz mógł prowadzić legalny rynek.

Myślę, że są to najważniejsze aspekty każdego produktu. Jeżeli uważacie inaczej dajcie znać co powinno się znaleźć na tej liście.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *