Zmiany w życiu są wyjątkowo trudne do wdrożenia. Głównie dlatego, że ludzie podświadomie i instynktownie dążą do stabilizacji i zachowania status quo. To dlatego, tak wielu osobom trudno jest podjąć nowe wyzwanie, zmienić pracę, zachowanie, nauczyć się czegoś nowego, porzucić niedochodowy biznesie i rozpocząć nowy. Wszystko to ma korzenie w ewolucji człowieka – kluczowe jest bezpieczeństwo i stała sytuacja. Niestety takie podejście bardzo często obraca się przeciwko nam i zamiast dokonać zmiany, bardzo często tkwimy w miejscu – bez rozwoju i polepszenia swojej sytuacji. Właśnie o dokonywaniu zmian i sposobach jej wdrażania jest książka Zmiana w świecie VUCA 3.0 – Jak organizacje mogą osiągać sukcesy dzięki nowemu podejściu do zarządzania zmianą. Jej autorami są John P. Kotter, Vanessa Akhtar, Gaurav Gupta, a za jej publikację odpowiada ICAN Institute. Zapraszam do dalszego czytania i poznania naszej opinii o tej publikacji.

Zawirowania na świecie

Autorzy na bazie aktualnych i niedawnych wydarzeń, przedstawiają swoje obserwacje dotyczące zmian zachodzących na świecie oraz ich wpływu na biznes i firmy, które w nim egzystują. Wyciągają wniosku z zebranych danych i oceniają realne szanse i zagrożenia, jakie mogą napotkać szefowie, managerowie i pracownicy różnorodnych organizacji na całym świecie. Podpowiadają, na co zwrócić uwagę i jak wykorzystać na swoją korzyść burzliwe zawirowania, tak aby wyjść z nich wzmocnionym i przekształcić je na swoją korzyść, w celu zwiększenia konkurencyjności firmy na rynku. Nie od dziś wiadomo, że w czasie kryzysu tworzą się silnie podmioty i przywódcy. Jednak żeby do tego doszło, należy bacznie obserwować rzeczywistość i wdrożyć skuteczne procesy, zapewniające stabilność, innowacyjność i odpowiednią kulturę pracy. Właśnie ta książka pozwala zrozumieć i zaadoptować najlepsze dostępne rozwiązania, bez uderzania głową w mur i próbowania czegoś, co przepali budżet i energię pracowników. 

 Promowanie przywództwa i zaangażowania

Bardzo cenne są podane w książce przykłady z życia przedsiębiorstw i zmian jakich dokonały. Autorzy opisują te sytuacje, gdzie zmian dokonano we właściwy sposób oraz te gdzie popełniono wiele kategorycznych błędów. Ważne, aby liderzy dobrze przyjrzeli się tym sytuacjom i wyciągnęli odpowiednie wnioski. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnego stresu, zmarnowania pieniędzy i czasu. To właśnie dlatego ta książka posiada tak wielką wartość, ponieważ skupia się na realnych przykładach z codziennego funkcjonowania firm, a nie na teoretycznych założeniach. Im bardziej, osoby chcące dokonać reorganizacji i przekształcenia procesów i kultury organizacyjnej, skupią się na rzeczywistości, tym lepiej poradzą sobie z realizacją upragnionych celów. Wiele planów świetnie wygląda na papierze lub w prezentacji PowerPoint, jednak zderzenie z codzienną pracą, często boleśnie weryfikuje te założenia. To właśnie opisy realnych przykładów stanowią największą wartość tej publikacji. 

Podsumowanie

Książka Zmiana w świecie VUCA 3.0 pozwala spojrzeć na problem zmiany z wielu  stron. Autorzy pokazują jak angażować nie tylko liderów, ale i pracowników w trudnych momentach reorganizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Łatwo jest ogłosić swoją decyzję o wdrożeniu nowego planu naprawy firmy, lecz największą sztuką jest zrobić to dobrze – wspólnie z całym zespołem – bez względu na zajmowane stanowisko. Kluczowe jest tutaj zaangażowanie całej firmy i otwarta komunikacja o swoich planach. Sukcesu organizacji zależy od wielu czynników, jednak czynnik ludzki jest tutaj najważniejszy. To ludzie znajdą rozwiązania i doprowadzą do wprowadzenia zmiany. Sięgnijcie po tę pozycję wydawniczą i przekonacie się, w jaki sposób możecie dokonać zmian w swoich firmach. Dzięki temu, będziecie podejmować lepsze decyzje, sprawniej komunikować się ze współpracownikami i kontrahentami. Zamiast kroczyć metodą prób i błędów, zastosujcie sprawdzone metody jakie przedstawiają John P. Kotter, Vanessa Akhtar i Gaurav Gupta. Ich bogate i wieloletnie doświadczenie uchroni was przed wieloma potknięciami i zapewni wiedzę o skutecznym wprowadzaniu zmian w swojej firmie. Autorzy rozkładają na czynniki pierwsze zachowanie człowieka i bardzo często odwołują się do systemu przetrwania. Dowodzi to temu, w jaki sposób ewolucyjnie jesteśmy zaprogramowani i co może wywołać w nas zmiana. Aby to wszystko zrozumieć, należy zdobyć odpowiednią wiedzę, a tej w książce nie brakuje.   Zachęcamy do lektury i zastosowania tych informacji w codziennej pracy.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *