Obecnie nie jest konieczne posiadanie firmowej strony internetowej, która zawiera fajerwerki. Natomiast, istotne jest zadbanie o dostęp do kluczowych informacji i miejsc w których się pojawią – tak  aby pozwoliły potencjalnym klientom dotrzeć do firmy. Dostępnych jest wiele narzędzi z których można skorzystać aby wypromować marką i przedsiębiorstwo. Jednak najważniejsze są fundamenty na których się skupimy w dalszej części wpisu. 

Wizytówka Google

Pozycja obowiązkowa dla każdego przedsiębiorcy. Nieważne czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą czy spółkę z partnerem biznesowym. Istotne jest aby pokazać się ludziom. Za darmo można w wizytówce Google wpisać kluczowe informacje o firmie: numer telefonu, stronę internetową, godziny otwarcia lub najnowsze wiadomości związane z bieżącą działalnością. Ważne jest również to, że klienci mogą dodawać opinie i komentować jakość towarów i usług. Świetnie jeśli pojawią się pozytywne opinie. Możesz je polubić i podziękować klientom. Natomiast jeśli ktoś wystawi negatywną, możesz zareagować i zapytać co sprawiło że klient zdecydował się na jej umieszczenie. Możesz również walczyć w ten sposób z czarnym PR-em. Być może ktoś będzie próbował zdyskredytować Twoją działalność. Warto wówczas trzymać rękę na pulsie.

Fanpage

Facebook pozwala na prowadzenie profilu firmowego, który dla wielu pełni rolę strony internetowej. Firmy komunikują się dzięki niej z klientami i bardzo często informują o najnowszych produktach czy promocjach. Można dodawać tam zdjęcie, nagrania video, prowadzić transmisję na żywo, wrzucać infografiki z ważnymi ogłoszeniami czy też prowadzić prywatne rozmowy z odbiorcami i fanami strony. Obecnie jest to wręcz pierwsza strona do kontaktu z klientami. Plusem jest duże grono odbiorców, do którego można dotrzeć na przykład poprzez płatne reklamy i sponsorowane posty. Minusem dostępność 24 godziny na dobę. Ponieważ klient może w dowolnej chwili napisać komentarz lub wiadomość i najczęściej wymaga odpowiedzi jak najszybciej. 

Kanał na YouTube

Jedną z najpopularniejszych platform jest także YouTube. Ilość reklam firm, które się tam pojawiają jest ogromna. Ty również możesz dotrzeć do nowych klientów posiadając kanał wideo lub wykupując reklamy, które dotrą do wielu nowych osób. Możesz nagrywać filmiki instruktażowe które pokazują jak działa Twój produkt lub nawet kulisy jego powstawania. Im bardziej kreatywnie podejdziesz do tematu tym lepiej. Klipy wideo są łatwiejsze w odbiorze i viralowo mogą dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców na całym świecie. Dlatego warto dbać o wizerunek audiowizualny marki w Internecie. Prowadząc transmisje na żywo można zbudować wierne grono odbiorców i dać poznać się od innej strony. Jeśli będziesz robił to regularnie, istnieje szansa że ludzie będą na nie czekać z niecierpliwością i często w nich uczestniczyć. Można w ten sposób ciekawie eksponować swoją ofertę produktową, lepiej opisywać i dzięki temu więcej sprzedawać.

Napiszcie w komentarzach, jakie waszym zdaniem są inne dostępne miejsca w Internecie które pozwolą na większą promocję i widoczność firmy.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *