Każdy z Nas chciałby aby nasza praca była szybka i efektywna. Jednak mało kto zastanawia się, jak przygotować swoje miejsce pracy aby nas w tym wspierało. Bardzo często znajduje się wokół Nas masę rzeczy, które zamiast nam ułatwić pracę, wręcz przeciwnie pochłania uwagę i rozprasza skupianie. W takich warunkach nigdy nie będziesz pracował wydajnie! Jeżeli najważniejsze zadania zostawiasz na koniec dnia kiedy nie pracujesz z pełnym zaangażowaniem – ewidentnie musisz to zmienić.

Wszystko pod ręką

Pierwszą zasadą poprawnie przygotowanego miejsca pracy jest posiadanie niezbędnych narzędzi pod ręką, tak aby nie trzeba ich szukać i zastanawiać się gdzie to odłożyłem. Dzięki temu nie rozpraszasz swojej uwagi rozglądając się i szukając niezbędnego narzędzia. Za każdym razem kiedy czegoś Ci brakuje, wybijasz się z pracy głębokiej i zaczynasz po chwili od nowa. Pamiętaj, że czas jaki potrzebujesz aby ponownie zagłębić się w zadaniu wynosi od 15 do nawet 30 minut. Zanim rozpoczniesz swoją pracę, przygotuj wszystkie niezbędne narzędzia, przynieś kubek kawy, odwiedź łazienkę i sprzątnij wszystkie niezbędne elementy. 

Przeszkadzacze

Niezbędne elementy – mam na myśli nie tylko niepotrzebne narzędzia, ale również takie przedmioty, które mogą wytrącać Cię z pracy głębokie. Dobrze się domyślasz, wyłącz pocztę i telefon, zamknij social media. W tej chwili są Ci one nie potrzebne. Pamiętaj, że wytrącenie Twojej uwagi powoduje zmarnowanie minimum 30 minut. Wiele osób uważa, że na pocztę i sms należy odpowiadać już teraz, od razu – co jest nieprawdą. Zostaw wszystko co przeszkadza poza zasięgiem wzroku. Nie pozwól marnować swojego drogocennego czasu. Policz ile go tracisz gdy co chwilę jesteś wytrącany i musisz wracać do swojej pracy. Są to minimum 2 godziny dziennie, jak nie połowa czasu pracy. Pomyśl jak dobrze byłoby skończyć zaplanowane zadania już o 12 zamiast dopiero 16.

Zadania

Samo uporządkowanie przestrzeni wokół nie pomoże w realizacji większej ilości zadań czy pracy nad większymi projektami. Musisz do tego nauczyć się planować dzień. Zanim usiądziesz do pracy przygotuj sobie listę zajęć. Oczywiście życie nie jest idealne i często okaże się, że musisz zająć się czymś innym, jednak kiedy wiesz co masz zrobić, część Twojej uwagi od razu kierowana jest od zadania do zadania. Nie musisz sięgać co chwilę do poczty i sprawdzać co jeszcze tam było a przy okazji czytasz nowe maile. Konsekwentne realizowanie planu pozwala na szybsze i wydajniejsze pracowanie. Wiesz co robisz i do czego zmierzasz. 

Czas

Oczywiście musicie również zwrócić uwagę na czas kiedy wykonujecie najtrudniejsze zadania. Najwięcej energii mamy rano oraz po drzemce. Jeżeli wydaje Ci się że po sześciu godzinach pracy będziesz tak samo wydajny jak w pierwszej, to srogo się mylisz. Zawsze zaczynaj ostro cisnąć od samego rana. Po trzech godzinach Twoja wydajność spanie. Aby ją uratować jeszcze na dwie godziny odpocznij i wróć do pracy. Jednak mało komu udaje się położyć na godzinę w ciągu dnia. Twoja energia jest skończona, łatwe rzeczy typu maile czy miły telefon do zadowolonego klienta zostaw sobie na popołudnie. Nie wymagają one od Ciebie rześkości umysłu. 

A Ty jak aranżujesz swoje miejsce pracy i od czego zaczynasz swoją pracę??

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *