Seth Godin to niekwestionowany guru w dziedzinie marketingu. Jest autorem bestsellerów, które zostały przetłumaczone na 38 języków. Każdy kto kiedykolwiek zetknął się z pojęciem marketingu, z pewnością natknął się na to nazwisko. Za swoje zasługi w tej dziedzinie dołączył do Marketingowej Galerii Sław. Poza tym warto wspomnieć że był również wiceprezes Yahoo! Zobaczmy zatem co do powiedzenia ma on obecnie na temat marketingu który nas otacza i w jaki sposób powinien być on prowadzony.

Marketing to nie spam

Autor w swojej najnowszym wydawnictwie pokazuje jak bardzo szerokim pojęciem jest marketing i docieranie ze swoim przekazem do klientów. Nie wystarczy przygotować reklamę i masowo wysyłać ją bez opamiętania, a następnie czekać aż ktoś zakupi nasz towar. Należy prowadzić narrację, nawiązać kontakt z klientem i utrzymać długofalową relację. Tylko w ten sposób zapewnimy sobie odpowiednią ilość odbiorców, którzy zostaną z nami na długo. Utrzymując obsługę klienta na najwyższym poziomie, jesteśmy w stanie stworzyć stabilny biznes, oparty na zaufaniu i wzajemnym szacunku z klientami. 

Dokonaj zmiany

Jeżeli chcesz swoim przekazem zachęcić ludzi do zakupu promowanego przez siebie produktu – musisz wywołać w tych osobach potrzebę dokonania zmiany. Muszą zacząć odczuwać, że to co oferujesz jest warte uwagi i będzie lepsze od rzeczy, które używają obecnie. Powinieneś prowadzić narrację skłaniającą  ludzi do skorzystania z Twojej oferty. Jeśli chcesz odnieść ogromny sukces, promowane przez Ciebie rzeczy powinny doprowadzić do zmiany kulturowej w społeczeństwie – tak jak zrobiła to firma Apple. Im więcej zaangażowanych ludzi będzie w używanie i rozpowszechnianie produktów, tym większe prawdopodobieństwo na wywołanie trwałej zmiany w społecznej świadomości. 

Odkryj pragnienia i wywołaj napięcie

Seth Godin w dużej mierze skupia się na tym czego pragną klienci. Jeżeli poznasz ich potrzeby i problemy, łatwiej zrozumiesz na czym im zależy i czego najbardziej pragną. Będziesz w stanie dostosować swój przekaz i prowadzić narrację w taki sposób, który pozwoli Ci skutecznie dotrzeć do końcowych użytkowników. Najważniejsze jest aby klient poczuł, że produkt spełnia jego oczekiwania i zaspokaja palącą potrzebę. Dodatkowo jeśli będziesz w stanie zapewnić klientowi podniesienie społecznego statusu, będziesz miał rzeszę lojalnych odbiorców. 

Dotrzyj do właściwych osób

Nigdy nie uda Ci się dotrzeć do wszystkich osób na świecie ze swoją ofertą. Musisz odnaleźć swoją niszę i stworzyć lejek sprzedażowy. Każdy człowiek chce czegoś innego. Nigdy nie będzie tak, że każdy zechce Twojego produktu i nie każdemu spodoba się Twój marketing. Ludzie chcą przynależności i pragną wyjątkowości – dlatego musisz skonkretyzować swoją ofertę i dotrzeć do właściwych osób – nie do wszystkich! Jeżeli chcesz zainteresować ludzi – spraw, że Twój produkt będzie szczególny, dzięki temu zyskasz rozgłos, szacunek i zaufanie. 

Marketing obecnie to trudna sztuka. Musisz wiedzieć co, gdzie i kiedy robić aby dotrzeć ze swoją ofertą do osób potencjalnie zainteresowanych. Nie zadowolisz wszystkich – musisz celować i oddawać strzał jak snajper. Seth Godin nie skupia się na samym marketingu, lecz całościowo na biznesie. Pomaga zacząć rozglądać się i patrzeć na rynek bardzo szeroko, w ten sposób zyskasz większe prawdopodobieństwo na odniesienie sukcesu w swojej branży. Działaj, testuj i próbuj nowych rozwiązań – nie wystarczy stworzyć reklamę i ją opublikować. W  dzisiejszym świecie mnóstwo firm walczy o naszą uwagę – bierz przykład z najlepszych! 

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *