W trakcie swojej kariery zawodowej, mnóstwo osób miało okazję doświadczyć pracy z przełożonymi, którzy byli despotami i powodowało to mnóstwo stresu. Czasy w których szef był opryskliwy i nie szanował swoich pracowników powinny odejść w niepamięć i należy unikać takich miejsc pracy. Nie ma powodu, aby narażać swoje zdrowie dla tkwienia w toksycznym miejscu pracy z nieodpowiednimi ludźmi. Jeśli chcemy zrozumieć współczesne przywództwo i to w jaki sposób powinno wyglądać nowoczesne i rozwojowe miejsce pracy, koniecznie należy przeczytać książkę “Troskliwe przywództwo. Jak być twardym i ludzkim w tym samym czasie” – jej autorami są Rasmus Hougaard i Jacqueline Carter – a za jej wydanie odpowiada ICAN Institute.

Wyzwania lidera

Praca lider jest wielkim wyzwaniem, polega na wyznaczaniu zadań pracownikom, docenianiu ich, wskazywaniu błędów oraz zapewnianiu możliwości rozwoju. Sposób w jaki będzie to komunikowane, jest niezwykle ważne. Lider musi otaczać swój zespół troską i być ich sprzymierzeńcem oraz wyznaczać zadania i jasne granice, jakich nie można przekraczać. Wszystko to powinien robić z ludzką twarzą i wspierać ludzi i działalność firmy. To w jaki sposób to zrobić, jest przedmiotem książki  “Troskliwe przywództwo”. Znajdziecie tutaj przykłady wzięte z życia takich firm jak Yahoo, KPMG, Ford Motor Company, czy też LEGO. Managerowie z tych firm dzielą się swoimi przemyśleniami z codziennego funkcjonowania przedsiębiorstw w których pracują, i z jakimi wyzwaniami muszą się nieustannie mierzyć. Opisują sytuacje w których się mylili i co zrobili źle oraz w jaki sposób zmienili swoje podejście do zarządzania i współpracy z innymi. Studia przypadków są tutaj największą wartością, ponieważ widzimy, jak można pracować skutecznie i zarządzać zespołem na najwyższym poziomie. 

Relacje międzyludzkie

Autorzy książki skupiają się w największym stopniu na relacjach liderów firm i ich współpracowników. Radzą w jaki sposób można tworzyć skuteczne zespoły, które wspólnie odnoszą sukcesu i dzielą się swoimi osiągnięciami. Oczywiście w każdej firmie zdarzają się trudne momenty, dochodzi do nieporozumień i bardzo istotne jest, aby zapobiegać ich powstawaniu oraz deeskalacji konfliktów. Wszystko zależy od skutecznej i dobrej komunikacji między ludźmi. W książce znajdziecie mnóstwo przykładów wskazówek, w jaki sposób tworzyć przyjazne miejsca pracy i jak manager powinien przewodzić organizacją.

Podsumowanie

Współczesny szef, manager i lider powinien troszczyć się o swoich pracowników, jaki całe przedsiębiorstwo. Music nauczyć się przewidywać sytuacje na kilka kroków do przodu, zapobiegać nieporozumieniom i w klarowny sposób rozmawiać z ludźmi o swoich oczekiwaniach i celach firmy. Powinien także stworzyć przyjazne miejsce pracy w którym kultywuje się rozwój i komfort psychiczny każdego z osobna. Lider powinien być troskliwy i jednocześnie stanowczy. Żadna z tych cech się nie wyklucza, co potwierdzają przykłady i założenia opisane w książce “Troskliwe przywództwo. Jak być twardym i ludzkim w tym samym czasie”. Sięgnijcie po tę pozycję i poznajcie współczesne metody zarządzania i współpracy z ludźmi, tak aby stworzyć nowoczesne i przyjazne miejsce pracy – nie tylko na lata ale i pokolenia.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *