Cały świat mierzy się z drastycznymi i szybkimi zmianami. Podobnie jest w biznesie, gospodarce i nowoczesnych technologiach. Momentami trudno jest nadążyć za rozwojem nowych produktów i narzędzi związanych z funkcjonowaniem biznesu, czy też oprogramowania, które stosowane jest przez firmy przemysłowe i handlowe. Już samo dotrzymywanie kroku konkurencji i spełnianie oczekiwać klientów jest sporym sukcesem, a co dopiero bycie innowatorem i liderem stawki w danej dziedzinie biznesu. W celu osiągania przewagi konkurencyjnej, potrzebne są nowoczesne i skuteczne metody działania i właśnie o nich jest książka Więcej niż wielkość. Dziewięć strategii biznesowych – czyli jak osiągnąć sukces w czasach napięć społecznych, nacjonalizmu gospodarczego i rewolucji technologicznej opublikowana przez ICAN Institute. Przyjrzyjmy się jej zawartości i przedstawionym w niej strategiom odnoszenia sukcesu przez współczesne firmy.

Nowe wymagania wobec firm

Aktualnie firmy spotykają się z narastającymi wymaganiami ze strony rządów oraz społeczeństwa. Stawia się im coraz to nowe wyzwania, związane z poprawą funkcjonowania obszaru, na którym zamierzają uruchomić swoją działalność i pozytywnym oddziaływaniem na życie ludzi. Autorzy pokazują w książce, co powinny robić i co robią najlepsze na świecie firmy, aby stać się numerem jeden w swojej branży i osiągać “więcej niż wielkość”. Oznacza to również, że minęły czasy, gdy wyłączną miarą sukcesu był zysk i zadowolenie akcjonariuszy. Zmiany klimatu i rynku pracy doprowadziły do sytuacji, w której należy zadbać nie tylko o zysk przedsiębiorstwa, ale również o środowisko, pozyskiwanie najlepszych talentów i budowanie ogromnych ekosystemów, w którym wiele podmiotów będzie współpracować efektywnie ze sobą. 

Strategie dające przewagę

Jak dowodzą autorzy publikacji, stare metody i sposoby działania są już niewystarczające, aby konkurować z najlepszymi na rynku. Należy nauczyć się i stosować nowe podejście w szeregu aktywności związanej z prowadzeniem biznesu. Szczególną uwagę twórcy książki przykładają do nieustannej transformacji, pozyskiwania danych, zatrudniania najlepszych pracowników, pozyskiwania partnerów biznesowych i błyskawicznego działania. Swoje przemyślenia związane z tymi obszarami opisują w klarowny i prosty sposób. Na bazie doświadczeń takich firm jak John Deere, Natura, Whirpool czy też Unilever, pokazują jak nawet największe globalne firmy mogą przeprowadzać zmiany, dzięki którym będą mogły zasiadać w fotelu lidera w swoich branżach. Opisane sytuacje z życia tych korporacji obrazują nam, z jakimi wyzwaniami musieli się zmierzyć i jak udało im się przeobrazić w przedsiębiorstwa będące wzorem dla innych. Co najciekawsze, charakteryzuje je otwartość w mówieniu o swoich problemach i rozwiązaniach jakie wdrożyli w codziennej pracy. Liderzy tych firm ujawniają szczegóły podejmowanych decyzji i dzielą się konkretnymi metodami z których skorzystali. Jest to również ogromna zmiana w środowisku biznesowych, gdyż kiedyś większość decyzja zapadała w tajemnicy i nikt nie wiedział co się wydarzy. 

Podsumowanie

Książka “Więcej niż wielkość” wydana przez ICAN Institute uświadamia nam, jak ważne jest stosowanie nowoczesnych i przełomowych praktyk w działalności biznesowej. Wszystko po to, aby wyznaczać nowe trendy i praktyki oraz dawać przykład, jak pozytywnie wpływać na społeczność i środowisko – przy jednoczesny osiąganiu zadowalających wyników finansowych. Każda z dziewięciu opisanych strategii, jest skrupulatnie przeanalizowana i zaprezentowana na przykładzie odnoszących sukcesy przedsiębiorstw o zasięgu globalnym. Wydawać by się mogło, że takim formom transformacja przychodzi łatwo, jednak wielkim wyzwaniem w ich przypadku jest skala ich działalności i rozmiar struktury organizacyjnej. Przykłady tych firm pokazują, że nie można osiąść na laurach i nieustanne wprowadzanie zmian jest absolutną koniecznością. Nie tylko po to aby dotrzymać kroku innym organizacjom, ale i stawać się wielkim w swojej dziedzinie. Tutaj nie chodzi także o konkurencję. Jak pokazuje chociażby firma John Deere, może współpracować wspólnie z konkurentami i dawać wartość oraz korzyści klientom, o których kiedyś walczono tak zaciekle. Stworzenie ekosystemu firm pozwala na dzielenie się rynkiem i korzystanie na współpracy przez różne podmioty. Sięgnijcie po tę książkę i poznajcie współczesne metody działania firm w obliczu tak drastycznie zmieniających się uwarunkowań biznesowych na całym świecie.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *