Książka Joanny-Parzydło “Jesteś Marką” traktuje o budowaniu świadomej marki osobistej, uwzględniając każdy etap jej powstawania ze szczególnym naciskiem na prawdziwość, pasję oraz komunikację. Wszyscy napotykamy na różnego rodzaju marki oraz sami ją budujemy. Publikacja pomaga zrozumieć mechanizmy budowania odpowiedzialnego wizerunku, podpartego czynami a nie słowami. Uczula na komunikację oraz prowadzenie jej w zamierzonym kierunku.

Zawartość

Pani Joanna w książce opisuje aspekty budowania marki osobistej krok po kroku. Szczególny nacisk kładzie na przemyślaną strategię oraz wartość marki którą chcemy zbudować. Ostrzega przed drogą na skróty. Ćwiczenia które znajdziemy przeprowadzają nas przez tą ścieżkę, uświadamiając jak wiele informacji musimy zebrać o sobie, oraz dowiedzieć się jak postrzegają nas inne osoby. Pozycja jest pełna przykładów szanowanych osób oraz jest przestrogą dla “rekinów” korporacyjnych. Autorka pisze w książce również o markach globalnych i ich wizerunku oraz komunikacji. Przedstawia najlepsze sylwetki i przestrzega przed złymi postawami. Jednak nie jesteśmy ideałami i zdarza Nam się popełniać błędy, na które musimy umieć zareagować, co również zostało dokładnie opisane.

Wrażenia

Książka Pani Joanny otworzyła mi oczy na wiele aspektów marki osobistej. Świadomie czy nie, budujemy ją na co dzień. To jak jesteśmy postrzegani zależy wyłącznie od Nas. Codziennymi czynami, komunikacją, zachowaniem, zaangażowaniem, troską budujemy Nasz wizerunek u innych. Dbajmy więc o to jak o Nas mówią. Jeżeli zależy Wam na swojej marce, jest to pozycja obowiązkowa. Książkę oceniam bardzo pozytywnie i zachęcam do przeczytania. Ilość wiedzy która jest w niej zawarta rzuca na kolana, co zresztą widać na zdjęciu po ilość notatek.

Kto nie powinien po nią sięgnąć

Jednak ta książka nie jest dla wszystkich. Jeżeli chcesz być celebrytą, dla którego nie jest ważne to jak o Tobie mówią,  a jedynie liczy się rozgłos, to po nią nie sięgaj. Nie znajdziesz tu drogi na skróty, a tym bardziej łatwych chwytów do rozpowszechniania Twojej osoby. Książka pokazuje jaki należy wykonać ogrom pracy aby mieć prawdziwą markę eksperta, szefa, małżonka… wypracowaną słowami i czynami za nimi idącymi. Nie nauczysz się z niej jak rozpętać burzę wokół siebie niepoprawnymi czynami bądź słowami. Jeżeli szukasz takiej wiedzy musisz znaleźć inną publikację bądź eksperta.

Warto??

Nie wiem czy Cię przekonałem powyższym tekstem, natomiast książka jest warta uwagi, pieniędzy oraz czasu. Z całą świadomością zachęcam do lektury oraz do zajrzenia na blog >>Jesteś marką<<. Autorka, książka oraz blog tworzą jedną unikalną całość zbudowaną na zaufaniu, co według mnie stanowi najwyższą wartość.

2 Comments
  1. Ciekawa pozycja, przyznam szczerze, że nie znałem ani autorki, ani książki. Wygląda na to, że będzie trzeba nadrobić zaległości 😉 A co do budowania marki, to dobrze wspominam książkę „Efekt tygrysa” Macieja Dutko – znasz może?

    1. Dzięki za polecenie, miałem w ręce w Empiku ale wtedy sięgnąłem po „Podręcznik Starupu”. Jeżeli rekomendujesz to na pewno po nią sięgnę. Dzięki 🙂

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *