W pracy spędzamy ogromną część naszego życia. Dlatego warto aby ten czas mijał produktywnie oraz w dobrej atmosferze. Jeżeli pracujemy w otoczeniu które nas wspiera, to każdego dnia się rozwijamy, zdobywamy nową wiedzę i umiejętności. Idealnie jest w momencie, gdy szef oraz współpracownicy nam kibicują. Wówczas wpadamy na coraz lepsze pomysły i uzyskujemy zadowalające rezultaty. Każdy dzień jest dla nas wyzwaniem i możemy budować ciekawe i interesujące projekty. W momencie gdy zabraknie tego typu atmosfery i wsparcia, to niestety praca staje się dla nas nieprzyjemnym obowiązkiem. Bardzo wiele osób odpowiedzialnych za zarządzanie w firmach zapomina o stworzeniu dobrej i wspierającej pracowników atmosfery. Jest to nagminny błąd, nad którym warto popracować. W dalszej części przedstawione zostaną elementy, które tworzą dobrą atmosferę w miejscu pracy.

Wzajemna pomoc i wsparcie

Jeżeli pracujemy w zespole który składa się z kilku osób i kontaktujemy się na co dzień z innymi działami firmy, to właściwym podejściem jest dbanie o wzajemny szacunek. Dobrą praktyką jest pomaganie sobie w trudnych sytuacjach lub gdy ktoś ma wątpliwości związane z wykonaniem konkretnego zadania. Nikt nie jest alfą i omegą i należy zadawać pytania, dzięki którym możemy uzyskać pomocne odpowiedzi. Pomoc jest szczególnie wskazana nowym pracownikom, którzy dopiero wdrażają się i poznają działanie firmy oraz swoje obowiązki. Dla nich jest to szczególnie trudne, ponieważ nie znają wszystkich procesów oraz funkcjonowania przedsiębiorstwa w którym się znaleźli.

Integracja

Nie samą pracą się żyje i warto również czasami pogadać ze współpracownikami o luźniejszych rzeczach niż nasze obowiązki. Dobrą praktyką jest organizowanie imprez integracyjnych. Dzięki tego typu wydarzeniom możemy poznać lepiej kolegów i koleżanki z firmy, szefostwo, a niekiedy nawet partnerów firmy. Uczestnicząc w firmowym spotkaniu po godzinach pracy można zacieśnić znajomości i pogadać o rzeczach, na które nie ma czasu w pracy. Często organizowane są pojedyncze wypady na kajaki czy wędrówki po górach oraz cykliczne rozgrywki w gry wideo lub kluby biegaczy. Każda forma tych aktywności pomaga w lepszym poznaniu się i nawiązania przyjaźni.

Docenianie

Również szef, dyrektor oraz kierownik wpływają na to jaka jest atmosfera w miejscu pracy. Jeśli słyszymy od przełożonych że wykonujemy dobrze swoją pracę, są z nas zadowoleni i nas wspierają, to jest to niezwykle cenny element naszej zawodowej aktywności. Nikt nie lubi gdy jest na każdym kroku upomniany oraz wytyka mu się bez przerwy błędy. Lepszym sposobem jest pokazanie jak zrobić coś lepiej i jak unikać błędów, które zresztą i tak każdy popełnia. Dobrze jest mieć oparcie w szefie do którego można zawsze przyjść z pytaniem o wrażliwą kwestię lub wątpliwość. Czasami wystarczy jedno cenne zadanie i sprawa jest załatwiona, podczas gdy nam samym zajęłoby to ogromną ilość czasu.

Warto dbać o świetną atmosferę w miejscu pracy, gdzie przychodzi się każdego dnia z przyjemnością i ochotą. Lepsze wyniki osiągają ludzie którzy są zadowoleni ze swojej pracy i spełniają się zawodowo. Dzięki temu rozwijają się, a firma wzrasta razem z nimi. Każda strona  korzysta na tym. To od nas, naszych współpracowników oraz szefa zależy jak będzie się nam pracować. Trzeba nad tym czuwać cały czas i dawać przykład że dobra atmosfera w firmie jest możliwa do wprowadzenia.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *