Na każdym kroku jesteśmy bombardowani informacjami, że musimy zmienić nasze życie poprzez wprowadzanie dużych i bezkompromisowych zmian. Nasze życie musi zmienić się tu i teraz.   Zmiany im towarzyszące będą widoczne po pierwszym tygodniu, a Ty sam nie będziesz mógł się nadziwić, że nie zrobiłeś tego już dawno. Ale czy tak jest? Raczej nie, każdy kto próbował, po pierwszym miesiącu już nie pamiętał o tych zmianach i wrócił do wcześniejszych przyzwyczajeń.

Małe kroki

Najlepszym sposobem na wprowadzenie zmian w naszym życiu – jest budowanie przyzwyczajeń. To one pozwalają nam na robienie czegoś bez bólu, a jak się wkręcimy, to często z przyjemnością. Bardzo dobrze aby nasze nowe przyzwyczajenia miały realny wpływ na nasze życie. Dzisiaj napisze o  pięciu według mnie najważniejszych, które realnie wpływają na nasze życie prywatne jak również zawodowe.

Nauka języków obcych

Jest to chyba najbardziej przydatna umiejętność w dzisiejszych czasach. Ziemia stała się niemal małą wioską globalną. Ale żeby się w niej poruszać, nie wystarczy znajomość języka polskiego. Dlatego warto nauczyć się na poziomie komunikatywnym minimum jednego języka obcego. Aby to osiągnąć wystarczy systematyczna 15 minutowa nauka każdego dnia. Znajdź dogodną chwilę podczas dnia i ustaw sobie przypomnienie. Do nauki języków obcych polecam aplikację Duolingo oraz tradycyjne – bądź w formie aplikacji fiszki. Dzięki tym dwóm narzędziom, w ciągu roku zaczniesz komunikować się w innym języku. Każdy pracodawca to doceni, a nam łatwiej będzie na zagranicznych wyjazdach np. na wakacjach.

Czytanie, czytanie, czytanie.

Każdy z Nas ma zainteresowania, ciekawi nas świat oraz rozwijamy hobby. Aby mieć ogólną wiedzę należy ją przyswoić – dlatego warto czytać. Nie ważne czy to czasopisma, książki, artykuły itp. Ważne aby robić to często. Czytajmy to co akurat nas interesuje. Nie musi to zawsze być książka o rozwoju osobistym. Przeczytajmy biografię osoby która nas interesuje, artykuł o grafenie czy jak zmienić przyzwyczajenia żywieniowe. Z każdej lektury dowiesz się czegoś ciekawego. Nawet jak nie masz czasu, to przeczytanie 10 stron zajmie Ci kwadrans. Dobre przyzwyczajenia zaczynamy od małych kroków.

Wielozadaniowość

Codzienne oddajemy się różnego rodzaju czynnością, które nie zabierają naszej uwagi. Ten czas można przeznaczyć na dodatkową czynność. Musimy jednak pamiętać, że podczas odkurzania czy mycia podłóg możemy posłuchać podcastu czy audiobooka, lecz podczas prowadzenia auta czytanie książki jest złym wyborem. Dlatego zastanówcie się jaka czynność nie pochłania waszej uwagi w 100% i wykorzystajcie ten czas na dodatkową czynność.

Ruch

Nie da się ukryć, że nasze zdrowie jest najważniejsze. Będąc osobą w pełni sił możemy wypracować sobie bardzo dużo rzeczy. Natomiast kiedy zachorujemy nie mamy takiej  możliwości. Dlatego warto w nasze życie wprowadzić trochę ruchu. Nie będę tu nikogo namawiał do postanowienia uprawiania sportu kilka razy w tygodniu. Wszystko zależy od naszego zaangażowania oraz aktualnej formy. Jeżeli w naszym życiu od kilku lat nie ma w ogóle ruchu, to nie mamy szans wyjść z domu i przebiec 10 km. Radzę nawet nie próbować, to może źle się skończyć. Zacznijmy od dwóch spacerów 45 minutowych w tygodniu i z każdym miesiącem zwiększamy naszą aktywność. Róbcie to w taki sposób aby było to dla Was przyjemne a nie przytłaczające.

Jedzenie

Stare polskie porzekadło mówi “Jesteś tym co jesz” ma w sobie dużo prawdy. Odżywiając się wyłącznie niezdrowym jedzeniem zapadniemy na dużą ilość chorób. Każdy z Nas to wie ale jakoś ciągnie nas do niego. Mi też jest ciężko czasami przejść obok fastfooda obojętnie. Raz na jakiś czas wejdę i coś zjem. Ale robię to dość rzadko. Pamiętajmy, że wszystko jest dla ludzi i zrobienie sobie przyjemności od czasu do czasu nam nie zagrozi. Tylko aby móc pozwolić sobie od czasu do czasu na taką “ucztę”, na co dzień musimy odżywiać się w miarę zdrowo, jeść dużo owoców, warzyw i wiele innych produktów.

Jedna porażka nie jest końcem zmian

Bardzo często zdarza się, że zaplanowane czynności wymykają się spod kontroli, niejednokrotnie nie z naszej winy. Czujemy się źle, dzieci nam się rozchorowały czy wróciliśmy z pracy później niż zakładaliśmy i nasze postanowienie o przeczytaniu kilku stron książki oraz zjedzenie zdrowej kolacji legły w gruzach. Tak naprawdę to nie jest żadna porażka. Każdemu z Nas dzieją się takie rzeczy. Musimy wstać kolejnego dnia z łóżka i zapomnieć o poprzednim i wykonać nasz plan. Jedno nie wykonanie założenień nic nie zmienia w długiej perspektywie.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *