Każdy z nas prędzej czy później zaczyna mieć problemy z pamięcią. Czasami wystarczą naprawdę bardzo proste czynności aby ją poprawić, w innych należy udać się do lekarza, aby sprawdził czy nie zaczyna rozwijać się w naszym organizmie choroba. Przedstawiamy Wam pięć sposobów na poprawę pamięci. Pamiętajcie, że jak zawiodą, należy skonsultować problem z medykiem!!

Nauka języków 

Nauka języków rozwija w naszych mózgach wiele obszarów. Jednym z nich, jest część  odpowiedzialna za pamięć. Dlatego warto uczyć się hobbystycznie nowych języków, bądź szlifować już wcześniej poznane. Nowe słowa oraz zwroty zawsze się przydadzą, a lekkość w porozumiewaniu ułatwi nam kontakty – nie tylko w pracy, ale również towarzyskie. Jeżeli jesteście ciekawi, co jeszcze dzieje się z Waszymi mózgami podczas nauki języka, zapoznajcie się z tym dokumentem “ROLA PAMIĘCI ROBOCZEJ  W NAUCE JĘZYKA OBCEGO I WIELOJĘZYCZNOŚCI “ – naprawdę warto

Gry logiczne i pamięciowe

Mózg jest jak mięsień – gdy go nie ćwiczysz, zaczynasz tracić pewne zdolności. Wbrew obiegowej wiedzy, mózg nie zanika, tylko traci zdolność np. zapamiętywania. Aby odwrócić ten trend, zacznij korzystać z gier logicznych i pamięciowych. Możesz je pobrać na swoje urządzenie, bądź kupić w sklepie. Ja zaczynałem od starych kart, rozkładając je na podłodze i szukając par. Na początku nie było to łatwe, ale po jakimś czasie zaczęło mi całkiem nieźle to wychodzić. Dzisiaj korzystam z aplikacji mobilnej – 3-4 razy w tygodniu włączam ją i robię przez 15 minut kilka ćwiczeń z zapamiętywaniem kolorów, znaczników, ilości wyświetlanych obrazów itp. Możliwości jest mnóstwo, na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Odpowiedni sen i dieta

Zmęczony organizm jest bardzo trudno zmusić do czegokolwiek. Również pamięć zaczyna szwankować, kiedy nie wyśpimy się, dlatego podstawą jest odpowiednio długi sen. Każdy z nas jest inny – jednej osobie wystarczy 7 godzin snu a inna potrzebuje 9 – musisz sam określić czas, jaki jest Ci potrzebny. Odradza się jednak aby skracać sen poniżej 7godzin a u dzieci poniżej 8. Poza snem należy się również odpowiednio odżywiać. Jedzmy więcej niż 3 posiłki dziennie oraz pamiętajmy, aby były one wypełnione zdrowymi produktami, starajmy się unikać fast foodów oraz bardzo mocno przetworzonej żywności. Odpowiednie posiłki nie tylko poprawią pamięć, ale również kondycję całego ciała.

Opuść dom!

Uwielbiamy nasze domy i wygodne łóżka z cieplutką kołderką, jednak przebywanie w nich bez przerwy, powoduje problemy z pamięcią i koncentracją. Zaleca się minimum 30 min spaceru na świeżym powietrzu. Dodatkowo aby poprawiać pamięć, możecie podczas przechadzki rozglądać się dookoła i starać się zapamiętać mało istotne szczegóły, jak kolory płotów czy dachów, tablice czy jakie auto jest zaparkowane na podjeździe. Po kilku tygodniach zauważycie, że mimowolnie zapamiętujecie szczegóły, nie tylko podczas spaceru ale również w pracy czy życiu rodzinnym.

Dodatkowa moc! 

Czasami warto trochę pomóc swojemu organizmowi i wspomóc dietę różnego rodzaju suplementami. Pamiętajcie aby z niczym nie przesadzać i stosować je według wskazań producenta lub lekarza. Nasze mózgi pozytywnie odbierają suplementację kwasami omega oraz lecytyną. Są również inne preparaty, ale te są dostępne wyłącznie po wcześniejszej konsultacji z lekarzem.

Pamiętajcie, że powyższe sposoby możecie dowolnie mieszać i zamieniać w czasie. Nie ma potrzeby aby realizować wszystkie na raz. Wybierzcie te, które najlepiej na Was działają i bawcie się dobrze. W końcu to ma być przyjemność – nie obowiązek – a pamięć sama się poprawi. Możecie działać w grupie przyjaciół czy z rodziną. 

Dajcie znać w komentarzach jak Wy dbacie  o swoją pamięć?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.