Jeżeli masz pomysł na własny sukces – zrób wszystko – aby przypadkiem 100 metrów nie dzieliło Cię od jego osiągnięcia. Pamiętaj, aby każdy krok był przemyślany i dokładnie zaplanowany. Nie daj się ponieść emocjom i nie dopuść do siebie myśli, że jakoś to będzie. Każdy element ma wpływ na całość. Dziś powiem Wam o kilku zasadach, które uchronią  Was prawdopodobnie przed porażką.

Lokalizacja

Jeżeli macie w planie rozpocząć biznes gastronomiczny, rozrywkowy, sprzedażowy i każdy inny – w którym klient musi do Was trafić – wybierajcie takie miejsca aby wpadł na Was przez przypadek. Wybieranie ciemnych uliczek kilkaset metrów od głównych arterii jest złym pomysłem. Oczywiście takie lokale są tańsze, częściej też większe – jednak w takiej sytuacji musisz mieć mocny marketing. Jeżeli nikt o Tobie nie wie, to do Ciebie nie przyjdzie. Wybierając miejsce uczęszczane, daje Ci to szansę na klientów spontanicznych. Wejdą ponieważ jesteś widoczny. 

Oznakowanie 

Kolejnym ważnym aspektem jest dobre oznakowanie. Jeżeli nie masz szyldu, bądź jest on niewidoczny, klient może Cię ominąć. Na rynku jest tak duża konkurencja, że taka sytuacja nie może mieć miejsca. Musisz zadbać abyś był widoczny z kilkudziesięciu metrów. Jeżeli sądzisz, że Cię to nie dotyczy, jesteś w ogromnym błędzie. Nikt nie będzie Cię szukał. Zdecydowanie małe logo i godziny otwarcia na szybie nie wystarczą.

Gorąca głowa

Kolejnym błędem jest podejmowanie decyzji pod wpływem emocji. Idziesz oglądasz lokal, jest w dobrej cenie i od razu się decydujesz. Poczekaj z decyzją, obejrzyj inne w okolicy, być może cena która wydawała się  bardzo dobra – w rezultacie jest o wiele wyższa niż konkurencji. Również może okazać się, że lokalizacja nie jest wcale idealna. Przed każdą decyzją daj sobie kilka dni, sprawdź co oferuje konkurencja, przemyśl wszystkie aspekty, sprawdź czy będziesz w odpowiednim miejscu i odpowiednio widoczny. Pamiętaj, że każdy aspekt jest ważny. Zaniedbaj kilka z nich i jesteś na najlepszej drodze do porażki.

Komunikacja

Ostatnio bardzo ważną sprawą jest odpowiednia komunikacja do odpowiedniej grupy docelowej. Jeżeli prowadzisz multitap, nie prowadź komunikacji do osób powyżej 50 roku życia która lubi wędkować. Jest duża szansa że 99% tych ludzi nie będzie zainteresowanych Twoją ofertą. O wiele lepiej będzie, jak będziesz prowadził komunikację do osób między 20 a 40 rokiem życia – lubiących alkohol i imprezę. Musisz dobrze przemyśleć swoją grupę docelową i zastanowić się – jak możesz ich zachęcić aby właśnie u Ciebie zostawili swoje pieniądze. 

Każda decyzja ma znaczenie. Zrób wszystko najlepiej jak umiesz – nie podejmując decyzji w emocjach przybliżysz się o 100 metrów do sukcesu.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.