Przez pandemię coraz częściej jesteśmy proszeni o pracę zdalną – oczywiście jeżeli jest to możliwe. Dlatego promujemy  akcję #zostanwdomu – powiemy Wam jak wygodnie i łatwo pracować z domu. Jednak nie zawsze jest to możliwe, o tym również kilka słów wspomnimy. Jeżeli znasz osoby, które mogą zostać w domu, a jeszcze tego nie zrobiły – prześlij im link do tego artykułu. Wyjaśniamy w prosty i przyjemny sposób co zrobić.

Niezbędne urządzenia

Aby móc pracować w domu, musisz posiadać dobre stabilne dobre łącze. To jest podstawa. Bez tego będzie naprawdę ciężko, więc jeżeli posiadasz internet od operatora, z którym są ciągłe problemy – praca zdalna może nie być możliwa. Ponadto powinieneś otrzymać przygotowany komputer od pracodawcy, z możliwością łączenia się do systemów przedsiębiorstwa. Jeśli pracujesz na komputerze stacjonarnym, raczej nie będziesz go taszczył do domu. Wtedy, jeżeli pracodawca wyrazi taką możliwość, możesz pozwolić obsłudze IT połączyć się Twoim komputerem i aby wykonali konfigurację niezbędnych narzędzi. Posłużyć do tego może np. AnyDesk lub TeamViewer.

Niezbędne narzędzia 

Aby wygodnie pracować w domu, niezbędne jest kilka narzędzi. Ułatwi nam to pracę oraz komunikację między nami współpracownikami oraz klientami i dostawcami. Być może nie wszystkie będą Ci potrzebne, ale część z nich na pewno usprawni Twoje zadania.

Klient poczty – bardzo wygodne narzędzie do kontaktu z klientami i dostawcami oraz masowego informowania o wszystkich ważnych sprawach.

Komunikator – uzgodnij z współpracownikami jaki wybrać. Może to być Messenger czy Hangout. Używajcie go do wymiany informacji oraz zadań. Pozwoli Wam na szybką wymianę i reagowanie.

Kalendarz – niezbędne narzędzie dla wielu, teraz załóżcie sobie taki online dla wszystkich i wpisujcie najważniejsze rzeczy oraz zaznaczajcie kiedy będziecie niedostępni dla innych. Ułatwi to wszystkim pracę i zapobiega opóźnieniom i nieporozumieniom.

Notatnik – zainstaluj jakikolwiek, ma Ci wyłącznie służyć do zapisywania najważniejszych rzeczy, aby ciągle nie szukać ich w komunikatorze czy kalendarzu. 

Myślę, że na ten trudny czas tyle narzędzi Ci wystarczy. Oczywiście nie pisałem tu o dostępie do systemu ERP czy katalogów z danymi – ponieważ nie jesteś Sam sobie tego zrobić. Takie rzeczy musisz zostawić IT.

Ułatwiacze 

I na sam koniec wspomnę o kilku narzędziach, które mogą pomóc, ale są zazwyczaj płatne i to w gestii pracodawcy jest za nie zapłacić. Mimo to powiem Wam o kilku bardzo ułatwiających pracę zdalną. Możesz pokazać je swojemu pracodawcy, być może uzna za dobry pomysł aby wyposażyć firmę w takie aplikacje.

Nozbe – według mnie najlepsza aplikacja do pracy zdalnej. Łączy prawie wszystkie wyżej wymienione narzędzia w jednym łącznie z raportowaniem i wysyłaniem niezbędnych informacji.

Telefony – być może nie każdy z Was ma możliwość odebrania telefonu z pracy. Dobrym pomysłem jest przekierowanie rozmów z tych urządzeń na inne numery – niekoniecznie na prywatne. Dlatego dobrze posiadać inną kartę SIM, aby użyć jej jako drugiej w swoim telefonie bądź  innym urządzeniu. Każdy z Nas ma jakiś stary smartphone na wszelki wypadek. Warto go teraz użyć. 

Chmura – do pewnych wielkości jej ona zazwyczaj darmowa. Jeżeli przekroczycie pewną ilość danych, będzie trzeba za nią zapłacić. Natomiast kiedy jest potrzeba wymiany dokumentów, dobrze jest mieć gdzie to robić. Większość z nich zapewnia dostęp praktycznie z każdej platformy. Ułatwia bardzo życie i nie trzeba tego wszystkiego wysyłać pocztą i godzinami szukać, kiedy i od kogo dostaliśmy tego konkretnego PDFa albo ktoś o Nas zapomniał.

Wyszło tego sporo. Mam nadzieję, że pomogłem chociaż trochę.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *