Za nami wyjątkowa konferencja SEO Poland

16 września 2022 w ICE Kraków odbyła się największa konferencja dla polskiej branży SEO. Połączyła w sobie ponad 600 uczestników, kilkunastu prelegentów-specjalistów, masę atrakcji oraz niezapomniane afterparty. Poza przekazaniem uczestnikom solidnej dawki wiedzy, został wyłoniony także Mistrz Polski w SEO 2022.

SEO Poland to wyjątkowa konferencja, która zrzeszyła w jednym miejscu setki specjalistów z całej Polski. Wszystko wskazuje jednak na to, że wydarzenie może w przyszłości urosnąć do skali międzynarodowej, dzięki czemu damy uczestnikom dostęp do wiedzy, którą oferują najlepsi specjaliści SEO na świecie.

Inspiracje i wskazówki dla specjalistów SEO

Pierwsza edycja SEO Poland rozpoczęła się równo o godzinie 14:00, gdzie na sali konferencyjnej powitała wszystkich prowadząca wydarzenie Aleksandra Szwed – aktorka, piosenkarka i konferansjerka znana m.in. z serialu “Rodzina Zastępcza”. Główną częścią konferencji były oczywiście merytoryczne prelekcje. Na scenie głównej wystąpiło łącznie czternastu prelegentów, w tym aż dziewięciu znanych w branży ekspertów, którzy niejednokrotnie już przemawiali publicznie na tematy związane z SEO:

✔️ Michał Suski – “Proces SEO skalowany sztuczną inteligencją”

✔️ Michał Wacławski – “W jaki sposób raportować SEO, żeby szef był zadowolony?”

✔️ Szymon Słowik – “Google, zindeksuj mnie proszę (na zawsze)”

✔️ Sebastian Heymann – “Link Planner – jak oszczędzić czas i pieniądze?”

✔️ Kasia Baranowska – “Dwóch SEOwców – trzy opinie… O tym co tak naprawdę jest najważniejsze w SEO?”

✔️ Jadwiga Dabińska – “Zero content waste, czyli jak wykorzystać treść na kilka sposobów i oszczędzać”

✔️ Krzysztof Marzec – “Jak wiedzę z Google Ads zastosować do SEO?”

✔️ Robert Niechciał – “Czym jest i będzie content w świecie Google?”

✔️ Sławek Borowy – “SEO w dużym formacie: jak zdobywać i rozwijać kampanie dla dużych marek”

Nie zabrakło jednak także miejsca dla debiutantów. Innowacyjny model przemówienia – elevator pitch – pozwolił na pięciominutowe wystąpienia pięciu prelegentów:

✔️ Jakub Stolarczyk – “Google Discover. Jak «przy okazji» sięgnąć po dodatkowy ruch?”

✔️ Bartosz Perz – “Backlinks scoring – czyli potencjał i opłacalność linków zewnętrznych w liczbach”

✔️ Piotr Kaleta – “To Kult cargo blokuje klienta! Jak zatem przekonać go do siebie?”

✔️ Robert Głowacki – “Excel czy slajdy – gdzie tak naprawdę zaczyna się SEO?”

✔️ Milena Fietko – “Jak dojść w 5 minut (…)?”

Networking i atrakcje na wydarzeniu

Prelekcje to jednak nie wszystko, czego uczestnicy mogli doświadczyć podczas konferencji. Jedną z głównych atrakcji były Mistrzostwa Polski w SEO, podczas których setki uczestników brały udział w interaktywnym quizie wiedzy SEO na najwyższym poziomie. Pytania nie były łatwe, co pokazywała wciąż zmieniająca się czołówka w tabeli wyników. Walka trwała do ostatnich minut, jednak ostatecznie udało się wyłonić Mistrza Polski w SEO 2022, którym został Daniel Jędrysik z Agencji KS.

Dla uczestników przygotowana była także strefa ze stoiskami, gdzie mogli m.in. wziąć udział w konkursach z nagrodami, poznać ofertę narzędzi i usług Partnerów konferencji, delektować się czekoladą z fontanny, przejechać się symulatorem toru wyścigowego czy pograć na PlayStation. Dostępna była dla nich także strefa gastronomiczna, w której mieli możliwość znaleźć zarówno zimne przekąski, jak i ciepłe dania obiadowe.

Wieczorem konferencję podsumowało niesamowite afterparty, które rozpoczęło się występem śląskiego zespołu coverowego Wonder Years. Następnie na scenę wkroczył DJ Alphabet eventZ, który towarzyszył uczestnikom przez resztę wieczoru, dobierając odpowiednią muzykę do tańca i zabawy do wczesnych godzin porannych.

Przez cały czas trwania wydarzenia uczestnicy mieli także możliwość rozmowy, dyskusji i wymiany doświadczeń z innymi specjalistami ze swojej branży. Nawiązywanie kontaktów oraz odświeżanie znajomości było integralną częścią networkingu, który miał miejsce w kuluarach konferencji. SEO Poland Conference to zdecydowanie event, który zintegrował branżę SEO i warto było wziąć w nim udział.

Premiera narzędzia Link Planner

Podczas konferencji miało miejsce także bardzo ważne wydarzenie dla branży, czyli premiera nowego narzędzia na platformie Linkhouse. Długo owiana tajemnicą prelekcja Sebastiana Heymanna, SEO R&D Partnera w Linkhouse, zapoczątkowała spore zmiany w obszarze link buildingu. Temat niespodzianka ukrywał w sobie bowiem pewną nowość – Link Planner, czyli najnowocześniejsze narzędzie SEO oparte o system sztucznej inteligencji. Po prezentacji na stanowisku Linkhouse wszyscy uczestnicy konferencji mogli przetestować narzędzie w gronie pracowników Linkhouse, którzy odpowiadali na wszystkie ich pytania.

Link Planner pozwala zaplanować kampanię każdemu, nawet bez doświadczenia w SEO. Weryfikuje on potencjał, ocenia jakość portali w bazie i optymalnie wykorzystuje budżet. Efektem czego przygotowanie kampanii link buildingowej trwa mniej niż minutę.

Podgląd Link Plannera możecie zobaczyć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=Udj_x2JZgc4