Wręczono Nagrody DOC LAB POLAND 2022 o łącznej wartości 150 tys. złotych

Dziś, podczas gali zamknięcia wydarzeń Industry na 62. Krakowskim Festiwalu Filmowym, uczestnicy 8. edycji DOC LAB POLAND otrzymali nagrody i wyróżnienia o łącznej wartości
150 tys. złotych przyznawane przez partnerów programu dla najlepszych projektów biorących udział w programie. Są nimi m.in. nagrody pieniężne, bony na usługi postprodukcyjne, zaproszenia na wydarzenia branżowe związane z kinem dokumentalnym oraz wsparcie promocyjne.

W drugiej sesji 8. edycji Doc Lab Poland wzięło udział 18 projektów, wśród których 10 uczestniczy w komponencie Docs to Start dla filmów w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, zaś 8 bierze udział w Docs to Go dla projektów będących na etapie montażu. Podczas trwających dwa dni pitchingów ich twórcy mieli okazję po raz pierwszy zaprezentować swoje projekty przedstawicielom branży filmowej. Najlepsze z nich otrzymały nagrody przyznawane przez partnerów programu:

Nagrody dla projektów Docs to Start

Nagroda HBO Max Award – 10 000 PLN w gotówce

UBEZPIECZENIE OD METEORYTÓW
reż. i prod. Natalia Śliwowska, Jorik Amit Galama
Natalia, odkąd jej brat zginął w tajemniczym wypadku samochodowym, dorastała pod ciężarem obsesji matki na punkcie jego nierozwiązanej śmierci. 20 lat później wyrusza na poszukiwanie prawdy.

Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości 20 000 PLN

THE PERFECT DATE
reż. Małgorzata Goliszewska prod. Agnieszka Skalska / ZPR MEDIA / KOI STUDIO
Kończysz niedługo 36 lat i los nie przyniósł Ci jeszcze wymarzonego partnera życiowego? Nie pomagają portale randkowe, poradniki ani psychoterapia? Zaprojektuj mężczyznę marzeń u astrologa!

Nagroda FIXAFILM – usługa postprodukcji obrazu o wartości 15 000 PLN

CZUŁOŚĆ PRZEMIJANIA

reż. Mateusz Mularski prod Joanna Zielińska / BIG WAVE FILMS
reż. Mateusz Mularski prod. Joanna Zielińska / BIG WAVE FILMS
Opowieść o ludziach, którzy w wyniku żałoby doświadczają radykalnej transformacji życiowej. W przejściu przez trudny moment utraty bliskiej osoby pomaga im Anja – certyfikowana towarzyszka w żałobie.

Nagroda MX35 – usługa wynajmu sprzętu o wartości 10 000 PLN

DZIURA W ŚCIANIE
reż. Arjun Talwar prod. Karolina Śmigiel / UNI-SOLO STUDIO
Po śmierci przyjaciela, indyjski filmowiec, mieszkający w Warszawie mierzy się z uczuciem wyobcowania, robiąc film o swojej ulicy.

Wyróżnienie DOK Leipzig – zaproszenie na Copro Meetings in Leipzig

DZIURA W ŚCIANIE
reż. Arjun Talwar prod. Karolina Śmigiel / UNI-SOLO STUDIO
Po śmierci przyjaciela, indyjski filmowiec, mieszkający w Warszawie mierzy się z uczuciem wyobcowania, robiąc film o swojej ulicy.

Wyróżnienie Institute of Documentary Film – zaproszenie na East Doc Platform
W STRONĘ SŁOŃCA

reż. Agnieszka Kokowska prod Justyna Ziemkiewicz, Sławomir Richert / WARSAW PRODUCTION TEAM
Kasia i Robert sprzedają dom i wszystko co posiadają i wraz z trójką dzieci ruszają kamperem w podróż życia, by móc być bliżej siebie. Pogoń za wolnością staje się prawdziwym testem dla rodziny.

Wyróżnienie Polish Docs Pro – wsparcie międzynarodowej promocji i zaproszenie na jedno z międzynarodowych branżowych wydarzeń dokumentalnych

GO&SEE
reż. Julia Kuzka prod. Małgorzata Małysa / FURIA FILM
Weronika, doświadczona modelka wyjeżdża do Japonii na kontrakt modowy. W Polsce zostawia ukochaną siostrę i chłopaka. Daleko od domu zastanawia się co zrobić dalej ze swoim życiem.

Nagrody dla projektów Docs to Go

Nagroda SMAKJAM – usługa postprodukcji obrazu o wartości 25 000 PLN

CÓRY WĘGLA
reż. Aneta Nowicka prod. Jacek Kucharski / TRAFIK
Dwudziestopięcioletnia Oliwia podążając za matką rozpoczyna pracę w jednym z najcięższych oddziałów kopalni-sortowni odpadów górniczych i konfrontuje się z rodzinną tradycją.

Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości 20 000 PLN

ZNAKI PANA ŚLIWKI
reż. Urszula Morga, Bartosz Mikołajczyk, prod. Stanisław Zaborowski, Daria Maślona, Jan Borowiec / SILVER FRAME
Wbrew woli rodziców, jednooki chłopiec zostaje grafikiem. Swoimi logami zapełnia komunistyczną Polskę. Wiele z nich jest używanych do dziś, ale nikt nie wie, że stworzył je Pan Śliwka.

Nagroda ORKA – usługa postprodukcji obrazu o wartości 20 000 PLN

STRACH Z GŁOWY
reż. Grzegorz Brzozowski, prod.Natalia Grzegorzek / KOSKINO
Grupa osób opowiada, co wydarzyło się w ich głowach podczas pandemii. Bohaterowie w lekki, ale też poruszający sposób opisują sytuację, w której izolacja stała się dla nich czasem zbliżeń.

Nagroda CAFE OLE – usługa postprodukcji dźwięku o wartości 10 000 PLN

RADOŚĆ HASSANA
reż. Natalia Pietsch, Grzegorz Piekarski prod. Katarzyna Kostecka / LARMO
Jak zachować spokój w obliczu nadchodzącego kataklizmu? Odpowiedzią jest „keyf” – bliskowschodnia sztuka czerpania przyjemności z bycia „tu i teraz”.

Wyróżnienie Institute of Documentary Film – zaproszenie na East Doc Platform

RADOŚĆ HASSANA
reż. Natalia Pietsch, Grzegorz Piekarski prod. Katarzyna Kostecka / LARMO
Jak zachować spokój w obliczu nadchodzącego kataklizmu? Odpowiedzią jest „keyf” – bliskowschodnia sztuka czerpania przyjemności z bycia „tu i teraz”.

Wyróżnienie Fundacji Filmowej im. Władysława Ślesickiego – zaproszenie na Copro Meetings w Lipsku

TWARZE AGATY
reż. Małgorzata Kozera prod. Maria Krauss / PLESNAR & KRAUSS FILMS
Agata miała umrzeć dawno temu. Zamiast tego – narodziła się na nowo. Historia kobiety, która kocha życie, zmaga się ze śmiertelną chorobą, tworzy sztukę i nieustannie zadaje pytania.

Konsultantami drugiej sesji programu DOC LAB POLAND, którzy przygotowali uczestników do pitchingów oraz wsparli ich w rozwijaniu umiejętności rozmów i negocjacji z potencjalnymi partnerami z zagranicy byli: Martijn J. te Pas – doradca programowy Sheffield DocFest i konsultant projektów dokumentalnych z euROPE, Rada Šešić, selekcjonerka festiwalowi IDFA Amsterdam oraz Sarajevo FF, Adriek van Nieuwenhuijzen, szefowa IDFA Industry oraz Tracie Holder – producentka i konsultantka filmów dokumentalnych współpracująca m.in. z Women Make Movies, Active Voice, European Documentary Network. W ramach warsztatów, a przede wszystkim sesji one-on-one po pitchingach Docs To Start i Docs To Go, odbyło się ponad 300 indywidualnych spotkań z potencjalnymi producentami, przedstawicielami telewizji, instytucji wspierających produkcję, selekcjonerami festiwalowymi, agentami sprzedaży i dystrybutorami.

W poniedziałek, 6 czerwca 2022 roku, kończy się organizowany przez DOC LAB POLAND w ramach KFF Industry market koprodukcyjny CEDOC MARKET. W trwającym cztery dni wydarzeniu wzięło udział kolejnych blisko 30 uczestników z Polski i zagranicy poszukujących partnerów koprodukcyjnych oraz dofinansowania dla rozwijanych przez siebie filmów. Gośćmi marketu byli przedstawiciele m.in. HBO MAX, Cat’n’docs, DOK.Incubator, CPH:DOX, IDFA, EX Oriente, Hot Docs, Al Jazeera Documentary Channel, DOK. Leipzig, Taskovski Films, EuroDoc.

W sobotę, 4 czerwca 2022 roku, odbędzie się natomiast gala zamknięcia festiwalu na której zostaną wręczone nagrody dla najlepszych filmów biorących udział w sekcjach konkursowych wydarzenia. Szansę na statuetki mają rozwijane podczas minionych edycji Doc Lab Poland filmy: „Moja Ozerna” Kariny Będkowskiej, „Sfora” Tadeusza Chudego, „Boylesque” Bogny Kowalczyk oraz „Moody” Karoliny Karwan i Tomasza Rattera.

DOC LAB POLAND 2022 jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Partnerami tej edycji są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, HBO MAX, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazowiecki Warszawski Fundusz Filmowy, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Smakjam, Orka, Fixafilm, MX35, Cafe Ole, Warszawski Festiwal Filmowy, DOK Leipzig, Institute of Documentary Film, zaś patronami medialnymi w tym roku są: DAFilms, Magazyn FilmPro, Polish Docs, TVP Kultura, siłanauki.pl, Cinema.pl, Magazyn Ekrany i Magazyn Filmowy SFP.