Początkujący sprzedawcy bardzo często starają się znaleźć magiczny sposób na sprzedanie każdej rzeczy ze swojego portfolio dosłownie każdemu. Uczestniczą w szkoleniach z zakresu NLP, perswazji, przekonywania i technik sprzedaży. Uważają, że uzyskają wiedzę jak wpłynąć na daną osobę – używając odpowiedniej sekwencji słów w odpowiednim momencie. Chcą mieć gotowy scenariusz i 100% pewności że będą zawsze skuteczni. Dzięki takiemu podejściu, perswazja jest często postrzegana negatywnie – najczęściej jako manipulacja. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna. W perswazji chodzi o przekonanie kogoś do swojego produktu lub usługi. Przedstawiając korzyści, zalety i używając sekwencji słów, które pozwolą odkryć problemy i bolączki klienta. Nie chodzi o cudowne zaklęcia, tylko o dogłębne zbadanie potrzeb i właściwy dobór argumentów – który pozwoli uświadomić klientowi – że posiadamy najlepsze dla niego rozwiązanie.

Odpowiedni dobór słów

Autorzy książki “Perswazyjny poker” przedstawiają techniki na kartach do gry w pokera, dzięki którym można w prosty sposób pokazać drugiej stronie transakcji, że najlepszym wyborem jest skorzystanie z naszej propozycji. W tym celu warto mieć w swoim arsenale sprawdzone w praktyce sformułowania, poprzez które odkryjemy powody klienta do zakupu i uświadomimy mu korzyści z wyboru konkretnej rzeczy. Wystarczą trzy minuty aby zapoznać się z każdą z kart w tali, którą zaprezentowali nam autorzy publikacji. Ogromną zaletą jest przejrzystość z jaką zostały one zaprezentowane w książce. Możemy dowolnie zaglądać do środka w celu odszukania interesującej nas karty. Każdy rozdział posiada transparentne rozdziały, nazwane zgodnie z ich tematyką i sytuacją w jakiej mogą zostać użyte. Dodatkowo, techniki które możemy momentalnie zastosować w praktyce są okraszone humorystycznymi ilustracjami – co sprawia że zdobywamy wiedzę w przyjemny i łatwo przyswajalny sposób. 

Perswazja to również negocjacje

Wpływanie na decyzję innych jest ściśle powiązane z negocjowaniem. Uzgadniając cenę transakcji potrzebujemy odpowiedniego wachlarza argumentów i zdań – które pozwolą na uzyskanie najkorzystniejszego efektu. Przy czym powinno to odbywać się w duchu wygrany-wygrany. Tak aby otworzyć sobie drogę do dalszej współpracy. W celu dobrego rozegrania rozmów niezbędne jest przeanalizowanie sformułowań, taktyk i koncepcji rozmowy – które zaprezentowali nam w tym wydawnictwie Adam Czajkowski i Grzegorz Załuski. Warto dodać, że są oni fachowcami w dziedzinie biznesu, negocjacji i perswazji. Co jednak najważniejsze – są praktykami – którzy swoją wiedzę mogą poprzeć realnym działaniem i wynikami w codziennej pracy. 

Ogrom wiedzy

Ilość wiedzy jaka jest zawarta w tej książce jest ogromna. W zależności od sytuacji, osoby, charakteru rozmowy i rodzaju biznesu – możemy odnaleźć w niej taką technikę – która idealnie się sprawdzi. Z pewnością nie jeden Joker będzie miał decydującą rolę w sukcesie jaki odniesiemy podczas ubijania interesów. Warto pamiętać, że najważniejszą lekcją i poradą płynącą z książki jest nieustanna praktyka i testowanie technik w praktyce. Trening czyni mistrza – jak mówi stare powiedzenie. Proste i oczywiste, ale bardzo często zaniedbywany aspekt w uczeniu się stawaniu się mistrzem w wybranej dziedzinie. Z pewnością kilka elementów o których przeczytacie będzie oczywistych – pytanie tylko czy te oczywistości są przez was wykorzystywane na co dzień – prywatnie i zawodowo. Niby każdy wie i o tym słyszał, ale jakoś zabrakło odwagi i skuteczności w egzekwowaniu odpowiedniego rezultatu. Mowa ciała, otwarcia i pozycjonowanie są przecież tak popularne, że teoretycznie każdy mógłby być mistrzem perswazji. W realnym życiu jednak mnóstwo osób jest nieporadnych i wygląda komicznie przy próbach stosowania zaawansowanych technik przekonywanie. Dlatego tak ogromną moc posiada opisywana książka, ponieważ jest napisana przystępnym językiem i pozornie trudne techniki zostały zaprezentowane w zrozumiały sposób. Nawet początkujący sprzedawca czy negocjator będzie w krótkim czasie biegle posługiwać się zdobytymi informacjami. Dzięki czemu arsenał technik będzie bardzo rozbudowany. 

Wrażenie wzrokowe

Warto zwrócić uwagę na samo wydanie książki – które przykuwa wzrok. Twarda oprawa z dopracowaną okładką pod względem graficznym. W środku możemy zauważyć rysunki i grafiki odwołujące się do talii kart, co powoduje, że idealnie komponuje się to z koncepcją publikacji. Sam pomysł na tytuł i opracowanie również zasługują na pochwałę, ponieważ do tej pory nie spotkałem się z tak oryginalną koncepcją przedstawienia tak ważnego i złożonego tematu jakim jest perswazja. Każdy kto zamierza doskonalić swoje umiejętności biznesowe, handlowe, prezentacyjne i negocjacyjne powinien zapoznać się z książką “Perswazyjny poker” – inwestycja na pewno się opłaci i zwróci z nawiązką.  

Książkę możecie kupić pod tym linkiem: http://www.mtbiznes.pl/b2529-perswazyjny-poker.htm

2 Comments
  1. Wciągająco napisana recenzja 🙂 zachęca do zapoznania się z książką, dzięki

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *