Od firm które odnoszą sukcesy i popełniają kosztowne błędy można się wiele nauczyć. Jeśli dodatkowo są to takie tuzy jak Spotify, Sears czy McDonald’s – to zdecydowanie warto dowiedzieć więcej o ich poczynaniach. Tiffani Bova wykonała tytaniczną pracę, gromadząc w jednej książce tyle niesamowitych i pouczających historii. Jest to istna skarbnica wiedzy – którą warto eksplorować wielokrotnie – za każdym razem zwracając uwagę na inne szczegóły. Każdy przedsiębiorca który pragnie rozwijać swoją firmę powinien koniecznie sięgnąć po tę pozycję. Jednocześnie wdrażając skuteczne metody i wystrzegać się błędów popełnionych przez wiele słynnych marek. 

Kosztowne potknięcia

Wspomniany wcześniej McDonald’s jest globalną organizacją, która odcisnęła swoje piętno na ogromnej ilości krajów. Zapewne jest niewiele osób na świecie które nie mają pojęcia czym zajmuje się ta firma. Mimo tak spektakularnego sukcesu i popularności, również potrafiła po wielu latach działalności popełnić  błędy. Zarządzający tym przedsiębiorstwem nie dostrzegali sygnałów z rynku i głosu swoich klientów. Spowodowało to obniżenie przychodów i zahamowanie wzrostu, którego oczekiwali inwestorzy. Autorka książki wskazuje, że nie ma nieomylnych ludzi nawet w takiej znamienitej korporacji. Warto wskazać, że mimo potknięć byli w stanie dojrzeć niedziałające metody postępowania i wrócić na właściwe tory. To właśnie odznacza wyjątkowe i rozwijające się firmy od tych przeciętnych. Powrót na właściwą ścieżkę wzrostu zająłć McDonald’s wiele lat, ale było warto uzbroić się cierpliwość i jeszcze bardziej rozwinąć firmę. Jest to tylko jeden z przykładów opisanych w książce – co podkreśla jej charakter i wyjątkowość. Dzięki temu możemy dojrzeć co dzieje się w firmach wielkich i pozornie nie zagrożonych upadkiem. Nic nie jest dane na zawsze i należy dbać codziennie o prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa aby nie popadło w kłopoty. 

Triumf

Po drugiej stronie są firmy które nieustannie odnoszą sukcesy i dokonują korekty swojego postępowania gdy znajdują się na fali wznoszącej. Wiedzą że coś działa dobrze, a mimo to dokonują zmiany w zarządzaniu organizacją. Wiedzą że nic nie trwa wiecznie i optymalizują swoje poczynania związane z prowadzeniem swojego biznesu. Dobrym przykładem są takie firmy jak Spotify i Netflix. Wiedzą że mają silną konkurencję i muszą zabiegać o swoich obecnych i nowych klientów. Zwracając także uwagę na wskaźnik retencji osób korzystających z ich usług. Dysponują i operują ścieżkami wzrostu jaki zostały opisane w tej publikacji i doskonale odnajdują się w środowisku biznesowym. Sztuką jest dostrzec, że jakaś droga za chwilę może się skończyć i w porę trzeba się przestawić na inny sposób działania – tak aby zachować pożądany rozwój. To właśnie powoduje że takie firmy są dostrzegane i doceniane przez klientów i rynek. 

Weryfikacja działań

Tytułowe IQ wzrostu to inteligencja przedsiębiorstwa – działającego w konkurencyjnym środowisku i odznaczające się wysoką świadomością swojego położenia w przestrzeni gospodarki. Metoda prowadzenia firmy która sprawdzała się przez ostatnie 5 lat, może za chwilę wygasnąć. Nie dostrzeżenie tego w porę może mieć katastrofalne skutki i doprowadzić nawet do upadku firmy. Warto przypomnieć historię takich firm jak Kodak i Nokia. Przegapiły one swoją szansę na wprowadzenie innowacji którymi dysponowały. Jednak uważały że jest dla nich za wcześnie. To był gwóźdź do trumny i zakończyło się to fatalnie. 

Książka obfituje w znakomite historie i ciekawostki o popularnych obecnie firmach. Czytelnik może się zdziwić w jaki sposób ewoluowały, czego dokonały i do jakich zwrotów dochodziło w ich funkcjonowaniu. Pozycja godna polecenia osobom, które zamierzają rozwinąć swoje firmy na skalę międzynarodową. Dzisiaj triumfy święci Amazon – to znak że koniecznie trzeba prześledzić sposoby postępowania Bezosa – o których również przeczytacie w tej książce. Przeobrażenia firm jakie zachodzą na świecie są fenomenem. To w jakim miejscu jest dzisiaj Twoja firma – a w jakim może się znaleźć – może okazać się ogromnym zaskoczeniem dla Ciebie i klientów Twojego przedsiębiorstwa. Podróż przedsiębiorcy jest niezwykła – obfituje we wzloty i upadki – jednak jest to coś niesamowitego. Przykładem są historie firm umieszczonych w tej książce. 

 

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *