Spore grono osób zajmujących się tworzeniem treści w Internecie zastanawia się – jak stworzyć tekst lub wideo, które rozprzestrzeni się po sieci lotem błyskawicy. Twórcy pragną dotrzeć ze swoim przekazem do jak największej ilości osób i zdobyć miliony followersów. Czy istnieje na to gotowy przepis? Na to pytanie stara się opowiedzieć Jonah Berger w swojej książce Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają która ukazała się dzięki wydawnictwu MT Biznes

Atrybuty efektu wirusowego

Rozprzestrzenianie wirusowe w sieci polega na samoczynnym przekazywaniu sobie treści przez osoby od jednej do drugiej – aż zadziała efekt skali i jedną informację otrzymają tysiące lub miliony użytkowników. Autor podpowiada jakie cechy charakteryzują treści, które stają się niezwykle popularne. Pokazuje, że jedną  z nich jest praktyczność i użyteczność wiedzy zawartej w przekazie. Ludzie udostępniają sobie informacje jakie mogą się komuś przydać, i dzięki temu, tego typu treści zyskują ogromną popularność. Pokazuje także, jak działają aspekty psychologiczne zakorzenione głęboko w nas. Jednym z takich uwarunkowań jest społeczny dowód słuszności – kupujemy lub czytamy coś co zostało nam rekomendowane. Jeśli nasz dobry znajomy coś poleca lub przesyła, istnieje duża szansa że go posłuchamy. Więcej interesujących ciekawostek tego typu znajdziecie w książce. 

Przykłady z życia wzięte

Informacje przekazywane przez autor to nie tylko suche fakty i informacje jakie zdobył podczas badań. Dzieli się z czytelnikiem swoimi obserwacjami jakie zaczerpnął z życia. Opisuje jak zdobywał popularność taki produkt jak blender i w jaki sposób został promowany przez klipy na YouTube. Pokazuje jak w prosty i skuteczny sposób ludzie zwiększyli popularność swoich firm i sprzedali towar za miliony dolarów. Przedstawia także, czym jest waluta społeczna i jak ją wykorzystać w trakcie swojej pracy i działań marketingowych. Do odniesienia sukcesu i stworzenia skutecznej reklamy nie trzeba ukończyć studiów – wystarczy przestrzegać określonych zasadach działających w społeczeństwie. Właśnie takie przesłanie płynie z książki Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają”.

Podsumowanie

Publikacja nie udzieli Wam gotowej odpowiedzi i nie prezentuje recepty na skuteczną promocję każdego produktu, usługi czy zdobycia milionów followersów. Jednak nauczycie się z niej fachu marketera, rozpoznawania trendów, odpowiedniego prezentowania produktów i analizy oczekiwań klientów. Musicie wcielić się w personę do której zamierzacie dotrzeć i przekazać wartość jakiej oczekuje potencjalny klient. Nie możecie go oszukiwać, czarować i mamić  – najważniejsza jest praktyczność i użyteczność wiedzy oraz produktów. Książka pozwoli Wam zrozumieć ludzi i sprawić, że Wasze treści zyskają popularność i pomogą ludziom w ich codziennym  życiu. Ludzie najczęściej działają pod wpływem emocji i sztuką jest je wywołać w społeczeństwie swoim przekazem. W ten sposób zazwyczaj są kupowane towary i usługi. Emocje mają kluczowy wpływa na decyzje człowieka. Jeśli zostaną włączone w doskonałe opowieści – wówczas jesteście o krok od sukcesu Waszych treści. Książka zapewni Wam mnóstwa inspiracji, wiedzy i frajdy z czytania. Będzie to wspaniała przygoda i radość z lektury. 

Książka dostępna na stronie wydawnictwa:

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *